Alla inlägg under maj 2011

Av marlene - 31 maj 2011 19:50

its like..

Av marlene - 29 maj 2011 15:20

M o r s d a g !


 


Var hos morsan och firade henne, väldigt god mat fick man också :D och sen till min stora överraskning så fick jag veta att min styvfarsa hade köpt en klänning till mig (A)

det är samma klänning som på bilden fast den är i rosa, och inte vit :P

 

Jag blev överlycklig :D

Av marlene - 27 maj 2011 20:25

jag har börjat inse en sak..

jag vet om att jag har ätstörning men jag trodde inte att det var såhär illa..

jag satt och tänkte en hel del på detta och då började jag tänka på hur mycket jag äter för ibland äter jag knappt nåt. kanske bara en banan och sen är jag mätt.. en annan dag äter jag som bara fan, jag slutar inte äta.. jag vräker verkligen i mig maten.


inte nog med detta men jag har börjat tänka på vad jag äter, hur mkt jag äter. jag tänker mkt mer än vad man egentligen ska göra. jag vet vad som är normalt för jag har inte alltid varit såhär men all min energi går åt till detta, iaf nästan.


jobbigt är det inte, jag är van men jag känner att det börjar bli mycket utav detta och jag vill helst inte att jag ska börja tänka på min vikt för att sen spy när jag känner att jag har ätit för mkt. någon hungerkänsla har jag inte längre. minns knappt hur det var att vara hungrig.

jag känner av att jag är hungrig KANSKE en gång per månad eller två.. om ens det, vilket betyder att jag alltid måste tvinga i mig maten för att äta för annars kan jag gå utan mat under en hel dag fast kroppen protesterar.

kroppen säger till att den vill ha mat men det är enkelt att ignorera den känslan. kroppen mår inte dåligt av att den säger ifrån att jag behöver nåt att äta fast så var det i början men det gick över.

Av marlene - 27 maj 2011 20:13

Ännu fler låtar..

playlist:
1 Aqua - roses are red - 1996
2 Maxx - get a way - 1993
3 Ice MC - think about the way - 1994
4 Corona - baby baby - 1995
5 Sandy - bad boy - 1995
6 Funny - sing a song - 1999
7 Aladino - make it right now - 1993
8 Quadran - free your mind - 1995
9 Systematic - love is the answer - 1994

Av marlene - 27 maj 2011 20:01

satt och kollade runt lite på youtube.

hittade tillslut nåt jag tyckte var bra; massa låtar i en typ :D

det är låtar från 90 talet.


90 talet var ändå bäst :D



90's Best Dance Hits
01:Magic Affair - Omen
02:Culture Beat - Go To Get It
03:In Colour - I Wanna Give It To You
04:X-pression - This Is Our Night
05:Darkness - In My Dreams
06:Eclipse - Let The Rhythm Move You
07:K da Kruz - Love is Lifting Me Higher
08:Sonic Surfers - Don't You Give It Up
09:Orange Blue - If You Wanna Be
10:Megatronic - Power of Dancing
11:Africa Bambataa - Feel The Vibe

Av marlene - 27 maj 2011 00:06

JAAAA!

Idag fick jag äntligen mina pengaaaaar :D vilket innebär att jag ska gå upp väldigt tidigt imorn för att åka in till stan för att köpa denna bikini;

 

jag ska klippa lite på den för egentligen vill jag inte ha den sådär, men jag funderar över om jag ska stå modell i den så som den ser ut på bilden och sen klippa av den så att det blir en bikini i två delar. vill inte ha ett stort streck på magen efter att man har solat och grejer :P


har även kollat klart på en film.

denna filmen var mkt läskigare än den amerikanska versionen är, som den brukar vara när japanerna gör skräckfilmer. japanska filmer blir alltid bättre då.

 

snart blir det läggdags för min del, ska nämligen försöka att gå upp så tidigt jag bara kan.. eller ja.. vid 10 tiden iaf för det är då som affärerna öppnar och då kommer jag att kunna köpa min bikini som jag kollade på igår :D

Av marlene - 24 maj 2011 18:30

Dagarna har bara passerats och jag har inte gjort speciellt mycket..


men jag har iaf hunnit kolla på två filmer och lyssnat på en låt som jag tycker är bra  


den ena filmen handlar om fyra personer som lever som drogmissbrukare. jag brukar inte gilla sånna filmer, fast då brukar det mest vara sånna som har spelat in själva, och ingen filmproducent.

Requirem for a dream heter den




och sen är det den andra filmen som jag precis kollade klart på.

Handling;

Dean och Cindy bor med sin dotter i en trevlig villa där allt puttrar på lite halvlagom. Han är slapp målare, hon hårt arbetande sjuksköterska. När de försöker styra upp en romantisk kväll i försök att koppla bort vardagen och få lite kvalitetstid så gör sig minnena av hur de träffades bekanta och inblicken i känslor i som svalnat - och kanske försvunnit helt.

Äntligen en trovärdig film om kärlek. Om det underbara med att bli förälskad och det hemska med att förlora känslorna. "Blue Valentine" tar i så det gör ont och det svider ordentligt.


och nu till låten.

även fast det är justin bieber som sjunger så är den faktiskt väldigt bra.

hans röst har förändrats eftersom han befinner sig i målbrottet, och med tanke på att det är många som inte tycker att han är speciellt bra så är det väldigt många som har kommenterat med att dom börjar gilla han ändå :p

Av marlene - 20 maj 2011 22:02

  SOMMARLOV!


Har sommarlov i ungefär 3 månader, det är nog det längsta sommarlovet jag nånsin har haft tror jag :P hoppas att jag kommer göra nånting under lovet. vet iaf att jag ska sola om det blir fint väder :D


Imorn är det bröllop som gäller.

ska åka till göteborg och fira att killens farbror gifter sig :)

det kommer helt säkert bli skitkul :D kommer få träffa en massa människor jag aldrig har träffat förut skulle jag tro, och även kims kusin Emma som jag inte har träffat på evigheter. ska bli kuuuuul :D


Igår så förhandsbokade jag Eric Saades album och då kommer jag få hans autograf för bara 140 :D jag lär aldrig kunna få hans autograf under nån spelning ändå så det är lika bra att göra det på detta sättet :P

 

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards