Alla inlägg under februari 2012

Av marlene - 29 februari 2012 21:12

detta är nog den första onsdagen som det inte blev nån extra tid med matten, vilket jag tycker är rätt skönt, för jag började bli rätt trött på det. istället gick vi längre än vi brukar kändes som att det aldrig skulle ta slut typ :P

under engelska lektionen så fick vi en läxa. ska skriva om oliver twist i kommer ju bli kul när jag knappt förstod nåt av filmen :P den var i svart vit och sen var det också svårt att höra vad dom sa ibland och ibland såg man knappt vad som hände heller, men det ska väl gå bra detta med :P


efter skolan så gick jag hem för att ladda mobilen och sen gick jag iväg till morsan och dom. min bror hade inte komimt när jag kom eftersom han inte hade lyssnat på morsan. men han kom senare och då fick jag världens kram. underbar är han!
under tiden som jag och min bror spelade kort så skrev jag till mix megapol om att jag och min bror spelade kort. han som jobbade där, frågade alla om vad folket gjorde under kvällen. så senare, när jag kom hem igen så fick jag höra det jag skrev, fast på radion! rätt kul ändå (A)

morsan visade mig att hon hade köpt, eller om det nu var min styvfarsa, men dom hade iaf köpt chai latte som jag fick smaka på :D hur jävla gott som helst :D vi satt och kollade på en film under tiden ^^ sen så fick jag visa min bror hur man spelade wordfeud :)

sen så skulle morsan och min bror hänga med mig hem för att sätta upp gardinerna som jag fick :) hur snällt som helst !


fick reda på att morsan och dom ska iväg med husvagnen.. jag tror det var till linköping. är nån marknad där också.


jag tog inga bilder under tiden som jag var hos morsan och dom, kamera funkade inte av nån anledning, men jag tog bild på gardinen iaf :P

 

den är väldigt mycket grönare irl, men det var la blixten som förstörde ljuset ser det ut som

Av marlene - 28 februari 2012 23:10

gick runt med ida lite i stan. först h&m för att köpa smink, sen blev det chai latte! hur gott som helst. får hoppas på att jag kommer ihåg att ta med mig min mp3 imorn eftersom jag glömde den i skåpet, fick låna idas hörlurar ist :P

imorn blir det att åka till morsan och dom för att äta och spela lite med brorsan!

 
Av marlene - 27 februari 2012 21:26

skolan - stan - diskat - affären - lampan


det är väl det jag har gjort idag. jag köpte den dära lampan som jag vann på loppis! så nu hänger den i mitt tak med hjälp av min styvfarsa! min morsa och min brorsa var också här och hälsade på, ska ta och hälsa på dom på onsdag. då blir det att käka där.


imorn har vi en jobbig dag i skolan. vi ska.. jag vet inte riktigt vad man ska kalla det, men nån sorts utav redovising .. typ. jag som hatar sånt! verkar inte som att lärarna förstår det.. får se hur det går imorn, lär väl få bita ihop som vanligt.


har även betalat räkningarna jag hade för denna månaden, så att det är gjort. jag tror att jag kommer få färga håret denna eller nästa månad, jag får se hur det blir.


menmen! snart är det big brother igen!


   

Av marlene - 26 februari 2012 21:24

helt plötsligt blev det söndag, igen.

imorn är det ju skolan igen, och efter det ska jag iväg till stan för att köpa en lampa för bara 50 som jag hittade på loppis;

   kollade too fast too furious med killen förut och sen åkte jag hem igen eftersom big brother skulle börja. och efter big brother ska jag ta och kolla på denna filmen:

   

Av marlene - 25 februari 2012 11:46

skönt att vakna upp med huvudvärk :P men det kommer ändå försvinna senare ändå så. vaknade med att killen ringde mig och berättade att det inte skulle bli ngn fest ändå, så då är väl frågan mest vad man ska göra idag :)


blir att käka lite frukost före jag gör nåt annat. funderar lite på att dammsuga, och kanske.. men bara kanske, fixa iordning lite i lägenheten, men det beror på ifall latheten tar över :P inget som måste göras precis. funderar även på att gå ut och gå en liten sväng. rätt fint väder nuså.


satt här och drack lite igår, hade åkt in till stan och köpt lite vin. var inte för att bli full precis, men mest för att ta nåt glas. kanske blir att göra så idag med, men får se :)


 

Av marlene - 24 februari 2012 15:43

har precis kommit hem, så nu sitter jag väl mest och väntar på att killen ska höra av sig.


fick köpt mina shorts idag :D men korsetten tackade jag nej till.

så att.. just nu är det väl inte så mycket som händer, ska bara ta det lugnt. kanske åker in till stan bara för att fördriva tiden mest :)

   


Av marlene - 23 februari 2012 18:26

har gjort en hel del idag med :P

först skickade jag in ansökan till samma skola som jag går i nu, jag sökte alltså till tvåan eftersom jag redan går i ettan. ska även gå i trean sen, hade jag tänkt :)

sen så fick jag även godkänd på ett prov jag gjorde, som jag inte alls hade övat på :P det var ifors på gränsen, men jag klarade det ändå :D


efter skolan så åkte jag iväg med ida till stan för att fördriva tiden mest, men också för att jag hade tänkt köpa ljus med olja eller vad det nu heter, sånt som luktar iaf :P jag tänkte lägga ut en bild på det så att ni får se :P

har även köpt ett linne, chailatte och godis :P


måste kolla upp vad det är jag ska ha på mig nu till helgen eftersom det nu är bestämt att vi ska vara ute i skogen och dricka :P det kommer bli kallt, så det är därför jag måste försöka komma på vad det är jag ska ha på mig för att inte bli kall, men jag vet på ett ungefär vad jag ska ha på mig iaf.


väl, här är bilderna från det jag köpte i stan!

      

tog även en bild i skolan också :P

Juste! jag vann dom dära shortsen som jag tror att jag pratade om igår :P och imorn ska jag ta och prova två korsetter, vilket ser ut såhär:

 


Av marlene - 22 februari 2012 19:37

det känns som att det är tusen grejer som behöver göras, och jag har ändå gjort en hel del. det är väl så det är att bo själv antar jag :P finns alltid nåt att göra, mer eller mindre :P

det jag har hunnit med är att laga mat, diska, städat lite, duschat och tvätta kläder. hade behövt dammsuga lite men tar det en annan dag :P

har tänkt hinna med att kolla på pretty little liars avsnittet idag, och till det blir det lite godis skulle jag tro :)


verkar som att det kommer bli fest nu till helgen också, men frågan är väl mest vart vi kommer få vara nånstans. det löser sig väl :) ska även åka med killen till gbg för att fira hans kusin, så får hoppas att jag inte blir för bakis.


fixade med en ny nyckel till skåpet idag, så nu har jag iaf ett skåp :P får hoppas att jag inte lyckas tappa denna också :P

testade även ett par shorts som jag budade på igår, på facebook loppisen :P jag hoppas verkligen att den kommer bli min eftersom den passade :D tur man har lite pengar till över :D


rätt så gammal bild :P 

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Skapa flashcards