Alla inlägg under september 2012

Av marlene - 29 september 2012 12:34

skrev ingenting i fredags eftersom jag inte hann med det.

gick runt på marknaden, men jag hittade ingenting där, det enda jag hittade var ett par örhängen som inte fanns på marknaden :P

en tjejkompis, katja, köpte en tavla och när hon hade köpt den fick hon en påse som jag tyckte såg ut som att man kunde andvända flera gånger, en tygpåse eller vad man nu ska kalla det :P så jag frågade ifall jag fick en till mig själv, och även om dom kollade lite konstigt på mig så fick jag en :p

jag gick runt i stan i flera timmar, så att mina fötter mådde inte speciellt bra :P


senare på kvällen skulle jag iväg på en tjejfest, och sen skulle vi ut på krogen :)

det var kul, men jag åkte hem tidigt eftersom jag skulle iväg dagen efter.


lägger väl upp bilderna senare eftersom jag måste dra mig

Av marlene - 27 september 2012 18:49

popcorn - fanta - lösgodis - film

 

Av marlene - 26 september 2012 15:01

jag var hemma från skolan idag, hade fortfarande feber när jag vaknade. men nu går det mest upp och ner, antagligen för att det fortfarande är mitt på dagen. kommer väl kanske tillbaka under kvällen, men jag känner mig ändå tillräckligt för att kunna gå till skolan imorn. får hoppas att det håller sig så.


har en känsla av att helgen kommer bli mer än bara lyckat, men mer om det kommer komma senare för jag säger ingenting just nu :) men det är ingenting som är negativt eller dåligt :D


har suttit och lyssnar lite på 30 seconds to mars.

skitbra är dom :D

jag har lyssnat på dom förut, men inte varje dag.

dom gångerna jag lyssnar på dom så blir jag lika förvånad. dom är för bra :P

 

Av marlene - 25 september 2012 19:53

var i skolan tills lunchen började, jag kände mig lite febrig och kände att jag ville stanna hemma under dagen och se ifall jag kanske skulle må bättre imorn istället. vill helst inte bli sjuk nu, därför gick jag hem, för att kanske kunna förhindra att jag kommer bli sjuk.

tog en bild på några blad när jag gick hem :)

 

men även om jag var hemma så fick jag åka in till stan och träffa hon som hade lagt ut en korsett på loppis sidan. hon ville helst inte åka in till stan två gånger om, så hon att jag fick köpa den oavsett om den inte skulle passa.

jag provade den, och den passade!


träffade jenny och hennes kompisar i stan också, och sen så gick jag runt med en kompis före jag drog hem igen.

köpte ett örhänge, halsduk och armband^^


   

Av marlene - 24 september 2012 20:11

lämnade klassrummet med snabba och ilskna steg, blivit överlycklig, råkat tvätta fel. det var min dag idag :P

det har inte varit mycket som har hänt idag egentligen, det är mest mina känslor som har ändrats så otroligt mycket under dagen, starka intryck idag igen. om det är på ett bra eller dåligt sätt.. det vet jag inte.

det att jag lämnade klassrummet efter att ha känt ilska, panik, orolighet (på ett sätt).. jag kunde bara inte stanna kvar i rummet.

vi höll på att diskutera boken vi hade läst. pojken som kallades det.

jag vet att det alltid kommer finnas folk som har olika åsikter som saker och ting, men när det kommer till såna här händelser, det var en som tyckte att det var okey att ge en örfil till sin unge under uppfostran för att han ansåg att det var okey, annars lär man sig inte. DET är helt fel!

jag fick panik, och jag kokade upp inombords vilket resulterade i att jag fick lämna rummet, sen sprang jag hem.

det går emot allt jag står för och det jag tror på. jag klarade det bara inte.


men sen så var det ändå en grej som räddade hela dagen, gjorde mig överlycklig!

och efter några timmar senare så hade jag satt igång en tvättmaskin, två faktiskt. jag tvättade ett utav mina favoritlinnen, men så var jag så dum att jag råkade "förstöra" den vita färgen på linnet, så nu är den väl mer grå aktig ungefär. men jag deppar inte över det, även om jag gjorde det i början. det kunde ha varit värre :) kunde ha förstörts eller nåt liknande men det hände inte :) men klart, det hade ju varit snyggare med vit :P


sen så ringde min bror med att han inte visste vart morsan och styvfarsan fanns, nåt jag inte heller visste nåt om eftersom jag inte hade pratat med dom idag, så jag sa till honom att han fick ringa mig om dom inte hade kommit hem om en eller två timmar. jag tänkte gå ner till honom och hålla han lite med sällskap så att han inte skulle vara så orolig, men jag ringde min styvfarsa efter att ha varit i affären, och då fick jag tag i honom och berättade att brorsan visste om vart dom var. tur!


jag håller på att buda på en korsett, som jag hoppas på att kunna vinna. tiden går ut om ca en kvart. fast jag hade velat testa den före för att se om den passar, men det går tydligen inte, eftersom hon som har lagt ut den ville avsluta budgivningen idag. menmen, om det är jag som vinner så får jag se om den passar. annars får hon sälja den igen :P

 

Av marlene - 23 september 2012 19:19

vilken helg!

herregud.. det har hänt mycket. eller ja, det är inte mycket som har hänt, men det är mycket intryck.

jag har lärt mig en hel del, men jag tänkte inte skriva ner om vad det handlar om just nu eftersom mina tankar flyr åt alla håll typ.

det har varit lärorikt och spännande, så det som kommer hända i fortsättningen är att utforska, lära mig mer :)

helt galet!


igår så var jag på fest hos sandra och hennes kille. skulle vara en överraskningsfest för hennes tjejkompis. var rätt kul, och jag träffade nytt folk och drack lite vin och öl!

idag är jag bakis, fast jag har mått sämre :P

jag var hemma hos morsan för att käka lite och snacka, sen gick jag hem :)


imorn är det en ny vecka, vilket innebär att jag kommer få mina pengar så att räkningarna blir betalda, sen så kanske det blir att käka på thaisilk, vilket jag hoppas på. redan sugen på att äta där :P

sen så kanske det blir fest till helgen igen :P


bilderna från igår:

         

Av marlene - 22 september 2012 13:07

Igår var jag hos en kompis, vi skulle utforska några spökställen i Göteborg, men eftersom vädret inte tillät att utforska så åkte vi hem till honom där vi käkade och drack lite. När vi satt i hans soffa så kände jag av en närhet i trappan, längst upp. Det var någon som stod där och jag visste vem detta var, jag hade känt av denna närhet förut. Min kompis sa att jag borde fråga nåt, så jag frågade om denna personen som stod i trappan kunde visa sig, men det hände ingenting. Sen frågade jag ifall personen kunde ge ett tecken på att han var där, då hörde jag genast knarrande i trappan två gånger om!
Min reaktion var att jag la handen om munnen för att inte säga nåt, ja jag var rädd men samtidigt så kändes det skönt att veta att jag fick en bekräftelse på att den personen jag trodde det var, faktiskt var den samma personen som jag hela tiden visste om!
Underbart!

Av marlene - 21 september 2012 17:28

       

då sitter man här och är klar!

det enda som fattas nu är att man ska hitta ett ställe att åka till :P

det var inte så enkelt som jag trodde det skulle vara, men lär väl hitta nånting förhoppningsvis :)

köpte mina öl idag, som jag ska ha imorn.

och snart blir det att dricka lite :P


- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards