Alla inlägg under januari 2013

Av marlene - 31 januari 2013 19:39

kanske inte världens bästa bild, men ändå!

det är detta jag köpte från 2 tjejer från loppis :) 

men funderar lite på att sälja min vita klänning som ser likadan ut som denna, men får ta och tänka lite på det :)


var och snackade med hon på utväg förut idag, ska dit nästa vecka igen ^^ 

var riktigt gött att snacka ut lite :) 


och imorn ska jag iväg till örebro, och sen vidare till karlstad!

Av marlene - 30 januari 2013 21:59

when you've been strong for a long time
but it is something that happens
everything just collapses
even though you have managed to build a wall
you have no energy left
and suddenly you are standing there and realize that something needs to change

Av marlene - 30 januari 2013 00:03

   

  ska ge denna en chans före jag somnar :)


var i skolan idag, som vanligt. fick panik när jag trodde jag hade försovit mig under halvtimmas rasten, men som tur var så hade jag ställt larmet :P

efter skolan så skulle jag iväg till stan för att träffa malin och snacka lite skit ^^ satt på en pizzeria från 16 - ca 19 :P 


ny dag imorn!


Av marlene - 28 januari 2013 14:30

åh, ed sheeran blir bara bättre och bättre! hittils har de låtarna jag har lyssnat på varit riktigt bra, han blir bara bättre och bättre!


det har varit en seg skoldag, dessutom så känns det även som att jag har tappat hoppet om engelska kursen. det är det enda ämnet som jag känner så för. men c kursen är rätt svår. jag tycker att jag kan hyffsat bra engelska, iaf så att jag klarar mig och lite mer, men när läraren är riktigt jävla petig på varenda inlämning som det är massa röda linjer, bara för att hon inte gillar ordet "during" , något jag är van vid att andvända, så är det inte lika kul längre. så är det med en massa andra ord. 

det är ungefär som att uppsatsen måste vara helt felfri även fast man känner att man verkligen har gjort bra ifrån sig. 

lite jobbigt är det. 

och sen så sa hon att jag förmodligen inte kommer att klara av kursen, om jag inte lägger ner lite mer tid på engelskan. 

jag gör det varje dag egentligen, men kanske inte så som hon vill. 

det jag gör är att kolla på en massa serier utan undertexter. det har gett mig en hel del, samtidigt som att jag pratar med en som bor i usa några gånger. vi pratar inte så mycket längre men ändå, han har också gett mig en hel del. 

känns bara så segt! menmen, jag är ändå nöjd över att jag lyckades komma fram till c kursen iaf ^^ även fast allt är så himla petigt ! :P


jag hörde av mig till utväg för första gången efter att gruppsamtalen tog slut. 

känner att jag behöver komma in på rätt spår igen. så förhoppningsvis så kanske jag blir lite klokare efter torsdagen :) det kändes riktigt bra bara av att ha snackat med henne i telefonen under några minuter för att berätta för henne vad det var som var skälet till att jag hade hört av mig :)


jag var hos tandläkaren idag också^^ men jag bad dom om att inte ta bort tandstenen eftersom jag behövde komma tillbaka till skolan så fort som möjligt. jag hatar när dom ska ta bort stenen. man liksom bara ligger där och väntar på att dom ska föra in den dära saken som dom andvänder, i tandköttet, samtidigt som man hatar det där ljudet från pinnen som dom andvänder, eller vad det nu heter. 

men jag slapp inte undan ändå, jag fick boka en ny tid för tandstenen.. lagom kul :P men tydligen så ville hon att jag skulle göra detta. hon skrev även ut ett recept till mig. det var munskölj. jag andvänder listerine men eftersom hon ville att jag skulle ha nåt starkare så skrev hon ut receptet till mig. så nu har jag en hel flaska att andvända :P


och till helgen så ska jag iväg och träffa en killkompis! vi har snackat sen jag var 19, aldrig träffats, så det ska bli kul ;D 

så det blir att åka till örebro och sen så ska han och nån till hämta upp mig där för att sen åka iväg till karlstad tror jag :) kommer nog bli rätt kul ;D

skulle ha nån spelkväll och dricka öl :)

Av marlene - 27 januari 2013 20:24

det var en riktigt lyckad kväll igår!

var på bio och kollade på hobbit vilket var en riktigt jävla bra film :D jag tänker helt klart kolla på dom andra som kommer komma om nåt år :P segt att vänta men så får det väl bli :)

efter bion så gick jag iväg till krogen wisers och träffade på några kompisar där. det enda sega var att man fick stå i baren i ca 15-20 min förrän man fick köpa det man skulle ha. så därför köpte jag två öl flaskor varje gång som jag stod där, så allt som allt så blev det fem flaskor :)


men nu blir det att kolla film, eller serier. det beror på om filmerna är bra :) 

imorn ska jag iväg till tandläkaren, förhoppningsvis har jag inga hål denna gången heller. aldrig haft och hoppas på att det kommer förbli så :P

och under veckan så ska jag iväg till min coach och även träffa en tjejkompis och kanske några från loppis :) har lagt bud på några kläder och en väska ^^ 

lägger upp en bild när jag har köpt grejerna, om jag nu kommer vinna :)

 

Av marlene - 26 januari 2013 12:35

igår fick man både pengar och var på fest, gick även runt i stan med två tjejkompisar :) 

i stan så köpte jag en ny mascara eftersom min var slut

 har även betalat mina räkningar nu, så nu är det ute ur världen :)

det var rätt kul på festen igår :) lagom med folk och bra musik ^^

jag hade tänkt åka iväg till ulricehamn, men sen så somnade jag. jag var inte för full men jag blev riktigt trött. 

däremot så var det två killar som däckade på festen, även fast min ena kompis vaknade efter ett tag :P

 


Av marlene - 24 januari 2013 18:09

som jag sa igår så skulle jag och klassen iväg och kolla på två rättegångar. det var svinkallt under morgonen, men som tur var så kom bussen rätt fort ändå :) 

rättegången var väl okey. det enda var väl att den ena rättegången vi kollade på, så var det en tjej som hade kört bil utan att ha något körkort. 

han andra hade åkt moppe utan att veta att körkort krävdes :P 

båda knarkade, eller ja, hade gjort iaf. 


och just nu som jag sitter här så fryser jag nästan ihjäl!

det är riktigt kallt i lägenheten, förutom i elementen. dom är på det högsta värmen, men även fast detta så är det svinkallt inomhus, dessutom så funkar det inte med några täcken. kanske blir att sova i jackan under natten eller nåt.


menmen, det händer saker under helgen iaf ^^

det blir både bio, fest, mat osv :) 

har en känsla av att det kommer bli en riktigt bra helg alltså :D


 

Av marlene - 23 januari 2013 19:48

helvete va kallt det har varit idag!

fick en liten chock när jag var påväg till skolan under morgonen. tror det var -18 grader, som jag fick höra senare i skolan. 

dröjde inte länge förrän jag tappade känseln i benen så att jag var nära på att halta bara för att det gjorde så jävla ont. 


imorn får vi sovmorgon, fast riktigt så är det inte för mig. jag får ta bussen in. tar en halvtimma för att åka in så :)

ska kolla på två rättegångar eftersom det är nåt vi håller på med under samhälls lektionerna :)


till helgen händer det lite grejer iaf ^^ 

vet inte exakt vad som kommer hända, men en av grejerna är att jag och ett kompisgäng ska iväg och kolla på hobbit på bio! blir nog awesome! sen så hoppas jag verkligen på att den är bra med tanke på vad alla andra har sagt. fast sist jag lyssnade på vad folk tyckte så visade det sig att filmen var kass. det var ju inte hobbit filmen, men avatar. jag tyckte inte den var nåt att ha :) och med tanke på att hobbit filmen är nästan tre timmar lång så BORDE den vara bra :P 

 


ska ta och kolla film nu tänkte jag :)

historien om pi!

 

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards