Alla inlägg under maj 2013

Av marlene - 30 maj 2013 16:53

Äntligen har man fått sola lite :) fått färg! Duschade direkt efter och sen så trillade jag ner min cykel till morsan. har ingen luft i hjulen så ska ta och fixa det här.
Snart blir det mat, sen ska vi spela brännboll med brorsan och hans klass. både elever, lärare och föräldrar.
Fick lite rabarber av morsan nyss. riktigt gott!

Av marlene - 30 maj 2013 00:30

Av marlene - 29 maj 2013 20:15

Då har man nyss skickat över låtar till en lärare jag hade när jag gick på lågstadiet. han ville uppdatera sin spellista lite. så här satt jag, listan framför mig med en öl i handen. gött^^

Av marlene - 29 maj 2013 15:02

 

det börjar se lite ljusare ut i mitt liv, och det känns bra ^^

till helgen blir det att grilla! fredag och lördag. ska iväg till herrljunga på lördag, eller ja.. det är lite längre bort. och på fredag blir det även att grilla då med och under båda dagarna ska jag även dricka lite också :) 

längtar!


fast, efter att ha betalat räkningarna igår, så har jag väldigt lite pengar under månaden. jag kommer väl klara det, men måste tänka efter före jag köper nåt, vilket är rätt jobbigt. hålla på att kolla priserna och tänka efter om jag verkligen ska köpa, eller om jag har råd osv.. bättre att bara välja ut det jag ska ha och sen gå till kassan, men inte denna månaden.

det skulle kanske gå om jag knappt köper nåt alls tills dom sista veckorna. 

sen så måste jag även gå till socialen, försöka få bidrag där. ska ta och göra detta på fredag. detta pga att jag inte har fått nåt sommarjobb fast jag har sökt flera. vill inte flytta hem igen, även om det kanske skulle vara en bra grej. men nej :)


men trots allt detta så känns vardagen bra!


hälsade på den nya grannen igår. när vi pratade så kollade han hela tiden neråt på mig, än i ögonen. var inte mycket ögonkontakt där. 

efter att dom nya har flyttat in, så har tvättmaskinen varit upptagen i ca två veckor. rätt störande eftersom det inte är nån som skriver upp sig längre. 

det finns en lapp, men den är det ingen som andvänder. det gjorde jag under en längre tid, men slutade med det när jag insåg att det bara var jag. 

får la se till kvällen, om det går att tvätta.

Av marlene - 28 maj 2013 19:55

   

http://www.sydsvenskan.se/sverige/svarta-ankan-etablerad-i-sverige/ 

insåg inte att det skulle bli en sån liten text när jag gjorde som jag gjorde, men det går att läsa om man kollar närmare. 

såg nyss denna artikeln och gick genast rysningar över hela kroppen. 

JAG HATAR SPINDLAR!

det är en väldigt stor fobi som jag har, och nu som den jävla änkan har kommit till sverige så gör det inte saken lättare precis. 

fyfan!



Av marlene - 28 maj 2013 18:57

Hämtade nyss ut mina gamla nycklar. när jag tog ut dom från paketet så såg dom knappt ut som mina nycklar längre. Rost överallt eller hur man säger. Kan ju undra vart dom har varit någonstans. menmen! Nu kan jag cykla igen :p

Av marlene - 28 maj 2013 10:34

Nu vettu, ska man komma i form, försöka iaf :)

Av marlene - 27 maj 2013 22:40

städade lägenheten lite idag, iaf det värsta och så länge jag orkade :)

hade även besök av johnny. tjötade lite smått, åt thaimat. sen så drack jag en öl. 

nu som han har åkt så tänkte jag kolla på serier tills jag ska sova. 


johnny visade mig förresten ett klipp på en massa musikvideon i en som ändå hör samman på nåt sätt;

och igår så hittade jag ett klipp som jag tyckte var lite awesome :P

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rdBp0FkOCCk#!

går göra såhär, eftersom det tydligen inte går att klistra in det på ett annat sätt


- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards