Alla inlägg under juli 2013

Av marlene - 31 juli 2013 20:54

Just nu är man hemma hos rasmus. Käkat lite och snackat skit ^^ gick även till biblioteket förut för att se om dom hade andra boken med 50 nyanser av honom, men bara för att den är såpass populär så hamnade jag i kö :p ska se om skolbiblioteket kan köpa in boken för mig :p

Snart ska jag hem och äta polly och kolla american horror story :) bilden ärpå rasmus :p

Av marlene - 29 juli 2013 18:37

det har varit några galna dagar nu igen, och det har varit kul ^^ är nog längesen som det hände så mycket på en och samma gång, både på gott och ont. 

det viktigaste i livet för min del är att jag måste ha energi för att kunna orka, och nu menar jag inte sånt man får från mat. energier får man från allting runt om en. kan vara både bra och dåliga, och jag behöver dom bra. 


det har hänt saker som har fått mig att börja frågesätta flera grejer, för allting handlar väl egentligen mest om att anpassa sig in i ett samhälle, precis som det har handlat om i flera år. om man inte gör detta så får man det jobbigt.


det jag ska fokusera på nu är att få tillbaka min energi, mer än nånsin pga att skolan snart börjar och att jag har några mål som jag MÅSTE uppfylla under sista året i skolan. 

varför?

för att detta är det vikitigaste året. det är detta året som kanske kan få mig in på högskolan för att fortsätta med mina studier där, så att jag kan göra det jag vill göra med mitt liv :)

för att göra detta så måste jag vara förberedd på alla sätt, och detta handlar om allt som var förra året. 

det hände för mycket för mitt psyke att orka med, så därför ska jag köpa gymkort, jag ska äta nyttigt, jag ska få tillräcklig med sömn. 

allting för att jag ska må bra och att bli starkare i mig själv. det kommer vara så oerhört  viktigt om jag ska kunna bli socionom eftersom jag vet att det kommer krävas väldigt mycket av mig. inte nog med att vägen dit är lång, men också för att det att lyssna på problem kan sätta sina spår om man inte är tillräckligt stark för att sitta där och lyssna. 


jag behövde bara skriva av mig lite eftersom jag har haft väldigt många tankar runt om i mitt huvud. 


men! iaf... jag har blivit så gott som brunett nu iaf :) 

  jag är bara lite osäker på vilken nyans jag ska ha.

 jag har också hälsat på hunden till morsan och folket; balo 

 

Av marlene - 27 juli 2013 05:30

Du gör mig spyfärdig.
Varför leva i ett samhälle som är tillräckligt fake som det redan är? Varför bygga allt på en lögn? Är det förhållandet du vill ha? Är det så du vill ha det?
Tänk ur hennes syn.. hade du orkat?
Jag är fortfarande spyfärdig efter det jag fick veta. Så falskt så falskt.
Det trodde jag inte om dig.
Du är inte värd mina tårar fast jag inte kunde hejda dom. Du är inte värd mina tankar fast jag fortfarande försöker förstå. Du är inte värd henne pga det du gjorde mot både henne och mig. Seriöst!? Du är inte den jag föll för ett år sen, du är inte den jag lärde känna endast för att jag trodde att du var mer äkta än så.. men så fel jag hade.

Nyss färgat håret till det mörkare. Senare ska jag och håvard till Göteborg!

Av marlene - 26 juli 2013 17:52

Vaknade med att jag hade riktigt ont i halsen. Sen så var det nåt konstigt med min röst, låter som att jag har kommit in i målbrottet. Låter helt fucked när jag skrattar också, som en stucken gris :p jättefint!
Men nu har jag iaf hostsaft och även köpt ny färg!

Av marlene - 24 juli 2013 19:20

Varit lite i stan och kollat lite :) gick runt med alex ^^ slutade med att jag köpte det där linnet jag har trånat efter ett tag :) (har ett presentkort som jag inte har gjort slut på) fick jag ett halsband av honom, hur gulligt som helst (a)
Snart blir det bio!

Av marlene - 23 juli 2013 20:02

jag föredrar

 

artist / band

inte musik / musik

buss / tåg - krånglar allllltid med tåg

coop / hemköp - bara om man måste välja

burger king / donken 

strut / bägare

röka / inte röka

nikon / canon 

system- / digitalkamera - mobilkamera borde också finnas som ett alternativ, det är det jag jämt andvänder. men systemkamera får jag nog välja pga att den har bäst kvalitè

fruit ninja / angry birds

gaffel / sked 

långt hår / kort hår

affischertavlor

dippa chips / dippa grönsaker

få kuddar / många kuddar

inga husdjur / husdjur 

mjukisar / jeans - beror på tillfället

kortärmat / långärmat

te / kaffe - inte lärt mig att dricka kaffe än 

frukost / lunch - äter aldrig frukost

t-shirt / linne

Av marlene - 23 juli 2013 19:46

Efter stranden så blev det dusch, sen öppnade jag fönstret och före jag vet ordet av det så är det nåt som ramlar på min hand. Den ligger som en boll. Jag tror att det är en fluga först, men så fort jag rör vid den så hoppar den upp på benen. Fyfan! Riktigt äckligt...

Av marlene - 22 juli 2013 22:49

Har tillbringat större delen av dagen vid stranden idag. Först solade jag och sen bestämde jag och magnus oss för att ta ett kvällsdopp lite senare. Och detta gjorde vi :)

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Skapa flashcards