Alla inlägg under augusti 2013

Av marlene - 30 augusti 2013 16:38

Sverige - norge - danmark & tyskland. . Och sen tillbaka!

Av marlene - 29 augusti 2013 19:48

Till affären för att köpa polly och festis. Krypa under täcket och glömma bort alla bekymmer för ett tag. One tree hill is the shit!

Av marlene - 28 augusti 2013 21:50

Jag fattar inte ?!
Under sommaren så fick jag inge sommarjobb fast jag hade sökt.

Jag gick till socialen förra månaden och fick hem papper i posten där det stod en lista över grejer som krävdes av mig för att jag skulle få pengar.
Jag gjorde allting. Jag sökte jobben och kopierade papper på det dom behövde.
Idag fick jag ett brev där det stod ifall jag skulle få mina pengar denna månaden eller inte, och nej. Inte ett skit.

Jag har hört om invandrare som söker pengar från socialen, och som får det de kräver utan att göra ett skit! Dom behöver inte lyfta ett enda jävla finger för att kunna få ngt, som en annan gjorde. Jag gjorde det som krävdes men ändå var det tydligen inte tillräckligt..
Jag hade sökt jobben under en dag, och detta såg dom som fel. Man skulle göra det varenda dag. Men egentligen, vafan gör det då?
Jag har ändå sökt såpaas många jobb som dom ville men ändå fick jag inga pengar för dom, medan invandrare kan komma in till sverige och få gratis jävla körkort om dom bara vill....

Av marlene - 28 augusti 2013 01:07

Så, idag efter skolan åkte jag till göteborg ^^ skulle träffa en kompis och ta det lugnt typ :)
Vi åt på en restaurang som han ville testa, var en italiensk ^^
Den maten som serverades är nåt jag aldrig har ätit innan. Det var såpass lyxigt där vi var, så att jag knappt vågade röra ett finger när servitören kom :p
Riktigt god mat med trevligt personal, och varje gång du fick serverad matenså fick man en wow känsla :p
Det var förbannat gott!
Efter att ha ätit så fick jag världens matkoma typ :p men det var det verkligen värt ^^

Av marlene - 27 augusti 2013 14:25

Andra skoldagen och redan fått två uppgifter :p
Skriva om ngn sjö ^^
och hitta 10stycken blad :p

Har också varit hos syon som ska kolla upp socionom yrket. Vad som krävs osv ^^

Av marlene - 26 augusti 2013 17:37

Inte lätt när man tänker på kebabrulle, pasta och fisk :p

Av marlene - 26 augusti 2013 15:11

Även fast jag knappt fick ngn sömn under natten eftersom jag var riktigt nervös, så kom jag mig upp till skolan ändå ^^
Var fler man kände igen men var ännu flera okända ansikten.

Nu ska jag bara ta det lugnt, imorn ska jag iväg och träffa en kompis i Göteborg ^^

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards