Direktlänk till inlägg 9 maj 2012

inte helt fel att kunna andas, igen

Av marlene - 9 maj 2012 21:58

jorå, jag var i skolan idag, även fast jag absolut inte kände för det.

jag kände mig helt tom och utmattat. ingen skön känsla kan jag ju säga direkt.

men jag tog mig upp ur sängen, endast för att vi hade matte och att en författare skulle komma till skolan och jag

kände att det faktiskt skulle bli kul att få se henne irl. men sen så visste jag inte om jag skulle vara kvar i skolan efter det, jag ville bara ta allt i små steg, för annars hade jag nog inte orkat med det alls. men sen när jag kom till skolan så kände jag mig totalt död. ingen lust, ingen ork.. ingenting, och tydligen syntes det på mig.

osminkad, mjukiskläder och hade inte orkat fixa med håret. men äh, sånt kan ändå vara skönt ibland. att inte orka bry sig nåt om utseendet alls.

och ärligt talat, så hade jag inte fixat att stanna kvar i skolan om det inte vore för att emma var där. ida var inte i skolan, så det var därför som jag inte hade orkat att stanna kvar om det inte vore för emma.

tack för att ni finns,  

-',

som jag sa förut så var författaren av svinalängorna i skolan och pratade om sin bok och .. ja.. jag fick inte med mig allt det hon sa eftersom hon pratade rätt tyst, och för att hon även var från skåne. det blir lite svårt att fatta vad en människa säger när man knappt hör nåt, och jag vet att jag också kan prata rätt tyst.. ja.. juste :P

hon var iaf i skolan och jag lyckades ta en halvbra bild :P

   

det verkar även som att det blir att ta några öl med emma och ida(inte hon i klassen) och bara tjöta lite :) känner att jag skulle behöva det nu efter det jag går igenom. det är inte så att jag tycker synd om mig själv, men det är mest för att jag ska kunna ha styrkan av att klara av det, att kunna andas och det kan jag om jag umgås med bra människor!

vet inte om det finns så mycket mer att säga nu.. förutom några grejer som ska vara färdigt i skolan. redovisningar osv.

och snart närmar sig även sommarlovet! två veckor och en dag kvar :O

jag har fixat med frisör tid och dagen efter att jag har fått sommarlov, så blir det att åka till norge för att fira konfirmationen till en i släkten :) adrian heter han. ska bli kul att få träffa släkten igen känner jag :) även om det inte kommer vara det samma längre.. tror jag.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marlene - 5 januari 2017 21:24

måndag, tisdag, onsdag, torsdag, FREDAG!   äntligen! imorgon åker vi! så som jag har längtat ändå sen i söndags! (egentligen lite längre ändå) det är obeskrivligt hur gött det kommer kännas när vi äntligen är hemma igen! och nog för att resan ...

Av marlene - 3 januari 2017 20:47

    vem kunde tro att jag längtade tillbaka till att bara städa? :P eller att bara komma över till den svenska gränsen, kunna prata svenska igen(även om jag mer eller mindre pratar sådär här också, men ibland kommer jag på mig själv). så jäkl...

Av marlene - 26 december 2016 20:54


Sitter här med en hemmagjort knäckmacka med brunost på till nån dansk film. Var meningen att vi skulle se Amanda knox men den dissade farsan. Inte så mycket till nyheter som har hänt egentligen ...

Av marlene - 21 december 2016 21:25

Det var en lång dag igår vilket gjorde att jag och linus sov för länge. Jag fick huvudvärk och ångest när vi vaknade, så imorn ska jag ställa klockan iaf. Fixade iordning mina julklappar idag! Skriver mer imorgon, känner mig inte helt hundra idag ...

Av marlene - 20 december 2016 00:48


Nuså! Vet jag hur jag ska göra med bilden för att få den bra :p Jag måste ta bilden på instagram för att sen klippa ut bilden så att jag kan lägga ut den här! Krångligt men så får det bli :) Nu ska jag sova ^^ upp tidigt som attans sen. Lång lån...

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards