Alla inlägg den 16 december 2016

Av marlene - 16 december 2016 21:18

nu är det kväll och jag tänker mer och mer på morgondagen då linus ska iväg till stödfamiljen och vara där i några timmar.

det jag inte tänkte på innan, före jag sa okey. det var att jag inte är helt säker på hur linus kommer vara om det är fullt hus hos dom, han känner sig ju tryggast med mig. hur känner han sig när han kommer innanför dörren och träffar på en massa nya folk som han inte känner? 

att jag inte tänkte på det! vet ifors inte hur många det är som kommer vara där, men har för mig att hon sa att dom skulle få besök. 

jag har säkert ingenting att oroa mig för, som alltid. men tanken slog mig nyss till tårar. 

jag längtar inte tills imorn :( 

Av marlene - 16 december 2016 20:41

Skaffade nyss lite nya spel till mobilen. Tidsfördriv typ!
Har ni nåt i hayday väg(spelar mest det) så får ni komma med förslag :)

Av marlene - 16 december 2016 17:19

Laga inte din köttfärs och spaghetti före du har dammsögit. Kommer få rejäl matkoma sen... :p

Av marlene - 16 december 2016 16:12

Vilken berg-och-dalbana utav känslor jag fick!
Jag var noga med att lämna in alla räkningar som skulle betalas denna månaden för han som hjälper mig med detta.
Och när jag kom hem så fick jag se i min brevlåda att jag hade fått ett liknande kuvert som jag fick före jag hade vart på mötet.
Detta gav mig ångest då jag tänkte: helvete en räkning till! Måste hinna gå tbx på måndag så att den kunde betalas! Men i brevet så såg det inte ut som ngn faktura, det var mer av en plan vilket jag inte fattade då.
Så jag ringde företaget och fick reda på att det bara var en översikt.. >< så onödigt!
Men mitt i reklamen fanns ett annat kuvert som inte var ngn räkning.
Mystiskt tänkte jag.. Vadå åland? Känner jag ngn där? (frimärket)
Men så visade det sig att det var ett julkort!
Jag blev genast överlycklig och släppte min ångest rejält!
Så nu tänker jag göra min köttfärs och spaghetti för att fira mitt goa mående just nu ? ?

Av marlene - 16 december 2016 13:58

Nuså är man klar med alla möten för idag och lite framåt tror jag.
Satt och facetimade en läkare som var utomlands. Han ställde endel frågor om min nuvarande situation, och när han började prata om linus så bröt jag ihop. Och några gånger till.
Men, nu är jag sjukskriven tills i mars! Efter nyåret så kommer jag få gå i terapi(två stycken - depression och nåt annat som jag inte minns).

Och nu sitter jag på bussen och ska hämta upp min solstråle som gör mina dagar enklare ?

Av marlene - 16 december 2016 10:41

jag försöker vara lugn i mitt tänkande, men tiden tickar på


idag är det mötedag igen!

men denna gången ska jag förlänga min sjukskrivning vilket betyder att jag måste ta bussen till stan och prata i facetime med en psykolog eller läkare kanske det var. han är tydligen utomlands men skulle prata med mig idag under eftermiddagen.

jag tycker sånt här är jävligt drygt då jag förmodligen kommer sitta där och lipa sönder, igen. hatar att gråta! 

får se om jag tar med mig lilleman till lindex idag för den dära pennan jag pratade om förut :P men tror nog det då det snart är jul och lika bra att märka grejerna han får inför dagiset :) 

har hundra saker att göra när vi kommer hem, men jag är lika glad för det, ju mer jag gör ju mer distraherar jag alla tankar :) 

har mobilen på laddning fram tills jag åker så att jag kan förbereda mig med musiken i hörlurarna och försvinna ett litet tag tills dom ropar upp mitt namn.


vet inte vad som är bäst: att försöka vara förberedd på det som komma ska, eller att låta explosionen ta över mig. 

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards