Alla inlägg under januari 2011

Av marlene - 19 januari 2011 20:57

bästa låten just nu;

efter att ha druckit 2 koppar med te och kollat på ett nytt avsnitt utav parenhood så tänkte jag kolla på film(som vanligt).

egentligen borde jag skriva upp hur många filmer jag kollar på under ett år, eller halvår kanske :P det lär bli rätt många.


men nu blir det iaf film;

 

baserad på en sann historia.

Av marlene - 18 januari 2011 19:08

nu sitter jag här igen

det är rätt segt men det kanske blir "roligare" när jag har hittat en film jag kan kolla på, eller också så kanske det blir ett avsnitt utav parenthood.


det är bara 3 dagar kvar tills jag får veta hur det kommer bli, om jag får börja på sjöbo igen. ska bli spännande att få se..


justja! jag ska testa tandblekning hade jag tänkt, vet inte när jag ska testa det men jag har det i tankarna. kanske blir tills helgen :P

menmen, nu ska jag ta och leta upp en film eller nåt liknande, för att kunna hålla mig ifrån att ha tråkigt :p

 

Av marlene - 16 januari 2011 22:30

haha jag har blivit till en riktig nörd, iaf under denna dagen :P men så går det när man inte har så mycket att göra ^^


imorgon är det en väldigt viktig dag för mig eftersom jag kommer få veta hur det blir med min utbildning. förhoppningsvis iaf.

ska prata med han jag har haft som lärare förut och se vad han säger om detta. men det vore rätt konstigt om jag inte får komma tillbaka igen till klassen.


min helg har bestått av bakning, film och mys. och det är det inget fel på ^^


nu ska jag kolla på sweatshop(marcus, en kompis tipsade mig om den). eller ja.. så länge jag hinner tills killen kommer och ska sova. jag har varit hos han under hela helgen, men ska åka hem tidigt imorn eftersom jag måste duscha före jag går till skolan. menmen det går när man har sovmorgon även fast den bara är på en halvtimma :P

Av marlene - 13 januari 2011 23:41

för första gången på länge ska jag faktiskt lägga mig tidigare än vad jag brukar. jag har lagt mig vid typ 2 tiden, eller närmare 3 tiden men nu tänkte jag gå och lägga mig för att kolla på parenthood, och sen sova ^^

och förhoppningsvis är jag såpass vaken så att jag klarar av att få i mig frukost innan jag går till skolan.

 

god natt!

Av marlene - 12 januari 2011 17:07

jag började tänka på en grej igår, men då velade jag mest fram och tillbaka.

men idag efter att ha tänkt ännu mer så känns det som att jag redan har tagit ett beslut, och nu som jag sitter här så hoppas jag att det kommer bli så.

grejen är den att jag har upptäckt att jag har gjort ett stort stort misstag.

jag borde inte ha bytt skola alls.

jag har nämligen insett att det kommer vara slöseri med tid om jag stannar kvar här i fristad.

jag hade tänkt plugga svenska a och matte, men det går inte att göra det i den kursen som jag går i, så om jag vill plugga svenska a så måste jag söka till en annan kurs på samma skola och då kommer jag få gå ett år till.. så därför är det bättre om jag börjar på den skolan jag gick på, för då kan jag plugga det jag behöver plugga, och jag vet att jag kommer klara av att plugga två ämnen samtidigt.


så att jag ska försöka komma tillbaka till sjöbo igen eftersom det kommer vara bäst för mig, istället för att jag ska slösa bort ett år när jag hade kunnat jobba istället.

jag har redan pratat med en lärare om detta, en jag hade när jag gick i den andra klassen. han sa att han skulle föra det vidare till dom som kan fixa så att jag kommer tillbaka igen :)

förhoppningsvis kommer jag få komma tillbaka igen, vilket jag verkligen verkligen verkligen hoppas på :D


   

Av marlene - 10 januari 2011 23:16

wiiie!

jag och älskling har varit tsm i 2 år!   
det känns väldigt väldigt bra :)

vi firade det med film, fika och mys.

 


det gick bra i skolan under första dagen, bara det att det var liiite svårt att hitta till rummen vi skulle till även fast det bara var ett rum som jag och en tjej skulle försöka hitta. men vi hittade tillslut före lektionen hade börjat ^^

det enda negativa är att jag inte kommer kunna läsa upp min svenska A i den kursen jag har börjat i -.-

jag kommer att kunna läsa upp min matte a, men jag hade också behövt behörighet i svenska med =/

om jag ska läsa upp min svenska så måste jag söka till en annan kurs som börjar i höst vilket känns sådär eftersom jag helst vill komma nånvart i livet snart. vill liksom inte bli 30 förrän jag har börjat jobba precis :(

men jag får väl prata med lärarna angående det där, kanske lösa det med att hitta den boken jag behöver och sen plugga själv kanske eftersom jag har ett papper där det står vad jag ska göra.


det var iaf inget att vara nervös över ^^

Av marlene - 9 januari 2011 20:53

NERVÖS!

det är inte många timmar kvar tills skolan börjar, inte många timmar kvar tills min och kims två årsdag heller, men det är inte det jag är nervös över.

det att börja i en ny klass är en grej som aldrig har varit en stor hit.

men jag tvingar mig själv till att tänka att allt kommer gå bra och att inget konstigt kommer hända:P

jag hoppas verkligen att det kommer gå bra också :(


jag hade tänkt kolla film före jag somnar, men innan jag somnar så ska jag ta hand om min tvätt.

jag gjorde en rätt så dum grej förut när jag skulle tvätta.

jag hade tänkt att tvätta min tröja i 30 grader, men när satt där och skulle klicka på maskinen så klickade jag på "start" knappen omedvetet-.-

så att maskinen satte ju igång, och jag satt där som ett stort frågetecken och undrade hur jag skulle lösa allt.

men så klickade jag på nyckel knappen flera ggr om, jag klickade på alla knappar samtidigt i hopp om att NÅT kunde hända.

men så stannade maskinen till och då satt jag där lycklig över att jag hade lyckats :P

fast den maskinen jag hade satt igång på 40 grader ist för 30 gick inte att ställas in så att jag kunde sätta igång maskinen igen fast på 30 grader, så därför fick jag vänta på min andra maskin så att jag kunde byta.

och det funkade ^^ så nu sitter jag här och väntar på att den ska bli klar :)


önska mig lycka till !

Av marlene - 8 januari 2011 17:35

jag har lyckats igen!:P

det har gått några dagar som jag inte har skrivit fast denna gången har det inte funnits mycket att skriva om..

ifors så bakade jag och killen en sockerkaka men jag skrev om det på bdb istället.


nu är det inte många dagar kvar tills skolan börjar och jag och killen har 2 år tillsammans nu på måndag !

tänk det! 2 år.

det är mitt längsta :)

och under samma dag börjar en jävla massa nya serier, samtidigt som jag har tänkt börja promenera ca en timma per dag. äta nyttigt och dricka vatten som mest. under helgerna kan jag äta godis :)

ska se hur detta kommer gå, jag hade tänkt att träna styrke men jag tror inte att min kropp skulle klara av det riktigt än, det jag måste göra är att börja äta(vilket jag har gjort nu) och att fortsätta med det.

låter kanske som att jag har slutat att äta men riktigt så är det inte, det är mer att jag äter en jävla massa under en dag och under nästa dag blir det inte lika mycket ätandet.

detta är såklart inte bra, och det är därför som jag ska ändra på detta nu och det känns bra ^^


i morgon ska jag åka hem igen efter att ha varit hemma hos killen ändå sen jag kom hem igen efter att ha varit i norge. och det kommer kännas tomt utan att ha nån där helatiden men det är sånt man får vänja sig vid :) kommer ju ändå träffa han en hel del :P

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards