Alla inlägg under december 2011

Av marlene - 15 december 2011 18:02

ska bara se om det funkar att skriva från mobilen

 
Av marlene - 14 december 2011 17:21

det var julbord i skolan idag.

jättegott var det, åt rätt mycket även om det fanns mycket kvar på tallriken :P

sen blev det att kolla film; nightmare before christmas! det var några år sen som jag kollade på den sist, och då tyckte jag att den sög. denna gången var det lite annorlunda kände jag :P så illa var det inte.


fick min nya mobil idag!

glad? JAAA som bara fan :D jag försökte skynda mig med att packa upp skiten, och det gick bra ändå tills jag skulle öppna batteri grejset.  jag ville verkligen inte paja den OCKSÅ, precis som jag gjorde med min förra. men det gick bra! ingenting har gått sönder än :P


så nu sitter jag här. 

trodde jag skulle vara barnvakt men riktigt så blev det inte.

min brorsa är och besöker sin farfar och jag vet inte när jag åker härifrån. 

Av marlene - 13 december 2011 19:38

blev lite förvånad när jag kom till skolan idag, för när man hade passerat hörnet för att sen kunna se hela skolan ungefär så såg man att dom hade tänt ljus vid vägen. det såg hur mysigt ut som helst :D

jag förstod inte varför det såg ut så då, vilket jag fick reda på sen.

det var nämligen lucia dagen eller nåt sånt, vi skulle iaf käka lussebullar/pepparkakor, dricka te/kaffe och kolla på när ett gäng skulle komma och sjunga för oss. alltså lucia.

när vi satt där och lyssnade så kunde jag inte låta bli att få tårar.

det var hur mysigt som helst, men sen så slog det mig att det faktiskt är första julen utan farfar, och även om jag inte har varit i norge för att fira det så ofta så reagerade jag ändå på det.

kände hur mycket jag saknade honom  

när dom var klara med att sjunga så skulle vi gå tillbaka, och då hade jag svårt att hålla tårarna tillbaka. jag fick väl inte kämpa för det men jag kände ändå att det var nära..

 


imorn blir det att åka till min coach väldigt tidigt. jag måste fixa med papper före jag åker och eftersom vi ska ha julbord vid lunchtiden ungefär så har jag fixat så att jag fick tid på morgonen, inte för att hon hade så många tider att välja mellan..

till skillnad från innan så känns det nästan onödigt att ta ledigt för en sån grej även fast det handlar om att jag inte kommer kunna få mina pengar om jag nu inte fixar med detta. men nu har jag ändå tagit ledigt två gånger redan. tycker att det räcker lite, inte för att jag klagar för just det. för dom andra gångerna kändes tusen gånger viktigare. MEN ändå.

får hoppas att det inte tar så lång tid bara.. ska försöka skynda mig.


jag hoppas verkligen att min mobil har kommit! är nästan så att det kliar i fingrarna på mig, vill verkligen ha den nu så att jag kan kolla hur bra den är typ :P alltid kul med en ny mobil :)



Av marlene - 12 december 2011 17:31

jag känner att det är lite väl mycket nu.. 

som jag har sagt förut så är det en vecka kvar tills jag ska iväg till thailand, och före jag åker dit så är det en massa att göra.


- packa

- skicka iväg papper till försäkringskassan

- fixa med papper från socialen (får inga pengar från csn denna månaden, därför måste jag ta till med soc ist)

- baka


det kanske inte ser mycket ut, men jag känner mig lagom stressad.

det här med alla papper är det som bekymrar mig mest, egentligen hade det varit bättre om jag hade kunnat fylla ut allt själv.

jag ska till min coach nu på onsdag, vilket betyder att ALLT måste klart tills jag åker. kan liksom inte åka hem igen ifall nåt har blivit fel, så jag hoppas verkligen att allt kommer lösa sig under den dagen.

fan va jag hatar att känna mig såhär stressad :(

sen får jag skynda mig tillbaka igen till skolan eftersom vi skolan har fixat med julbord under just den dagen. jag åker till min coach när skolan börjar men lite senare ut på dagen har dom fixat med julbord, så jag hoppas verkligen att jag får med mig det.


stress stress stress. 

Av marlene - 12 december 2011 16:10

fick sluta lite tidigare från skolan idag, så då åkte jag iväg till stan. fick ladda på mitt busskort först.


jag har gått runt och funderat en hel del på hur jag ska göra med mobilen. ifall jag skulle binda upp mig på kanske telenor eller förnya mitt abonnemang hos tre.

så jag beslutade mig för att förnya det istället eftersom det har funkat bra!

så nu får jag hoppas på att jag får mobilen så snart som möjligt, orkar inte tejpa fast batteriet längre :P

efter att ha varit där så gick jag och köpte en chailatte för att sen möta killen.


 

Av marlene - 12 december 2011 08:42

snart är det skola. 

första gången jag inte längtar pga av mina menssmärtor :( längesen jag hade så ont.. 

men får väl inte klaga på det, finns dom som har det värre.

idag blir det väl att skriva en uppsats på engelska lektionen, tror jag. ska bli kul att se hur det kommer gå eftersom vi inte kommer få så lång tid å oss att skriva.


om exakt en vecka så åker jag vill thailand, vilket är helt galet. kan inte förstå det riktigt än

så nu har jag bara en vecka på mig på att fixa allt jag måste fixa före jag åker iväg vilket är väldigt viktigt. typ som att mina räkningar ska betalas osv.


menmen, får gå och ta en tablett så att jag inte behöver lida genom skoldagen, om det nu kommer bli så.

Av marlene - 11 december 2011 23:36

ja!

då var man hemma igen. lagom lång bussresa också.

när jag var framme i göteborg så fick jag vänta i lite mer än en timma, vilket kändes förjävla drygt.

under resan så blev jag riktigt törstig, det var nästan tortyr :P jag funderade på om jag skulle gå in på toan på bussen men jag vågade inte riktigt det, sen så orkade jag inte heller :P

men när bussen var framme i göteborg så sa han som körde att man fick gå och köpa en kaffe eftersom just den bussen skulle åka om 20 minuter, vilket fick mig att ta beslutet om jag skulle gå och köpa en dricka, som jag också gjorde.

men eftersom jag hade varit törstig ändå sen jag hade passerat gränsen så smakade det inte lika bra med cola ändå :P istället blev jag hungrig:P


sen när jag väl hade kommit hem till borås igen, så försökte jag fixa en smsbiljett.

jag försökte springa till bussen eftersom jag inte orkade stå och vänta på nästa, sen när jag hade hunnit fram till bussen så stod han som skulle köra bussen där utanför och rökte. jag frågade honom om vilket nr jag skulle skriva in för att få den dära biljetten. sen när jag skickade iväg och sen fick biljetten efter några sekunder så frågade jag honom om han ville se. då svarar han att jag bara kan gå in i bussen, så viktigt var det med den biljetten.. så jävla typiskt :P slösa med pengar..


imorn är det dags för skolan igen, har för mig att vi skulle skriva en uppsats i engelskan som vi ska lämna in under samma dag. ska bli kul att se hur det kommer gå :P vill iaf göra mitt bästa så :)

Av marlene - 11 december 2011 03:40

 

får væl ta och sova lite.. åker hem till sverige imorn. under veckan blir det att kolla på några filmer och æven baka! sen blir det att åka ivæg till norge igen. vet inte exakt nær det blir men på måndag næst-næsta vecka åker jag till thailand!

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards