Alla inlägg under mars 2013

Av marlene - 12 mars 2013 18:00

     

håller på att söka till sommarjobb för fullt, för under detta året så tänker jag inte låta socialen få bestämma! blir aldrig bra när dom gör det. 

det är inte alla yrken jag kan söka till riktigt. dom flesta ställen kräver körkort eller att man är legitimerad sjuksköterska. men jag hittade ändå några som jag har sökt till! ska söka imorn med. 

sökte till ett cirkus, trädgårdsarbete, mc donalds och imorn ska jag ta och söka till en som säljer jordgubbar utanför livsmedelsaffärer :) jag måste göra det imorn eftersom dom ville att man skulle skicka ett brev till dom, och inget mail. 

jag ringde morsan och frågade om jag kunde komma dit imorn och skriva ut cv och personliga brevet så att jag sedan kan skicka iväg det!


det känns ändå rätt bra :)

jag har inte haft speciellt många jobb i mitt liv. haft fyra sommarjobb!

men det är riktigt kul när man får napp!

kollade mitt mail förut och då såg jag att jag verkade ha fått en plats på cirkuset! fast det är bara under fem dagar, men ändå ^^

haha min bror hade tydligen fått chock när han fick höra eller läsa det :p


det känns bra!

Av marlene - 10 mars 2013 16:22

kollade på melodifestivalen igår. jag röstade på yohio och state of drama, en tydligen så räckte inte detta! trodde att yohio skulle gå vidare efter allt som man har hört av folk, men helt plötsligt är det robin som går vidare! det kom ju från ingenstans..

tror nog inte att sverige kommer vinna sen iaf.

får se om norges bidrag är nåt bättre :p


ska ta och formatera om hårddisken på min laptop, den börjar bli segare och segare :P

sen så har jag skickat in en intresseanmälan till ett cirkus, under sommaren, men bara under några dagar. fast det är ju ändå pengar ^^ 

nästan helt omöjligt att hitta nåt sommarjobb pga alla grejer som krävs som körkort. riktigt segt är det!


det har varit en riktigt bra helg! en av dom bästa på länge länge :)

det har varit fest under hela helgen med en massa goa människor! 


Av marlene - 7 mars 2013 21:04

idag hände det saker. jag blev riktigt förvånad! på ett bra sätt :)

när jag kommer till skolan så var det samma sak som det har varit i ett antal veckor. jag mådde okey när jag vaknade, tillräckligt för att orka gå upp ur sängen. men när jag kommer innanför dörren till klassrummet så blev det annorlunda. 

det var som att någon dödade mitt humör. 

men både några från klassen och flera lärare kom fram till mig under dagen och frågade hur jag mådde, vilket gjorde väldigt mycket. 

sen så fick jag även höra det att det skulle hjälpa en massa med att klä upp mig lite, det skulle kanske få mig att må bättre, så jag ska ta och ge detta ett försök. bara det att jag inte riktigt vet vad jag ska ha på mig än.


när jag kom hem efter skolan, så satte jag igång med städningen osv. det behövdes efter veckorna som jag inte har haft orken till att göra nånting alls, men imorn som det är fredag så lär jag må bra. fredag och helgerna betyder att det inte är någon skola dagen efter, och bara det hjälper en hel del!

men får se hur det blir nästa vecka. jag ska till utväg på måndag efter skolan. ska prata med dom där om hur jag borde göra. 

Av marlene - 6 mars 2013 21:28

min vardag är fortfarande riktigt jävla jobbig, men ska försöka låta bli att klaga för mycket om det. lär inte vara speciellt kul att läsa om det om jag nu skulle skriva om det varje dag. sånt smittar av sig. 

men jag har mina funderingar, pga mina mål i mitt liv som jag så gärna vill uppnå, att jag tror att lösningen är att gå till läkaren för anti depressiva tabletter. jag började tänka på det idag. 

jag är emot sånt, egentligen. 

jag lovade mig själv för några år sen att jag skulle låta bli med sånt, och aldrig nånsin börja med det, och då var jag 19 tror jag. 

men nu, när jag knappt har orken med att duscha, orkar inte bry mig om det jag äter, och har tappat orken till allt.. nästan. .. så känns det lite som att detta är en sista utväg. 

jag vet seriöst inte riktigt vad annat man kan göra. 

fast, jag ska ta och prata med min mentor om detta imorn. 


menmen, igår så var jag och min bror och kollade på state of drama!

det var riktigt kul!

sen så kändes det speciellt att stå där med min bror också, såg att han tyckte det var kul :)

 

 

       

       

har lyssnat på deras album, och den är riktigt bra!

har kollat en massa på hart of dixie på senaste tiden ^^ 

imorn är det torsdag, bara en dag kvar av veckan, sen är det helg! då kan jag äntligen andas igen.


Av marlene - 5 mars 2013 16:37

ett tag sen som jag skrev, men jag har inte mått tillräckligt bra för att orka logga in och skriva. istället har jag kollat serier osv. 

men, jag är hemma hos morsan och ska käka lite. senare ska vi in till stan och kolla på state of drama!

blir nog bara jag och brorsan som står och kollar, men ändå :) inte varje dag som vi hittar på nåt, så det blir mys   

Av marlene - 2 mars 2013 17:49

herrejävlar vilken kväll det var igår :P

det var inte tänkt att det skulle bli någon utgång, men jag visste, efter att ha varit på utväg, att jag ville dricka för att "fira" lite ^^

dom berättade för mig att dom hade tänkt börja med grupperna igen, vilket är nåt av det bästa jag har gjort i hela mitt liv. ett av dom iaf :P det hjälper mycket att sitta där och prata ut, inte bara för dom som jobbar där, som hjälper en hel del, men för att tjejerna som är med i gruppen har varit med om samma sak som dig själv och då kan de ge dig bra tips på vad du kan göra i just den situationen som du befinner dig i. 

gruppsamtalen slutade för inte så längesen, och när min tid var slut, så gick jag därifrån och kände mig mycket starkare och klokare. jag hade fått en ny syn på allting och jag visste vad jag skulle göra och sikta på :)

så igår, när jag då fick veta att de skulle börja med gruppsamtalen igen, vilket gjorde hela min värld :D men det är bara om det passar för dom andra i gruppen med :)


jag var hos mikael, en kompis, och besökte honom ^^ han sjöng för mig och visade hans låtar. han är riktigt bra! sen så bestämde vi oss för att åka hem till mig där vi drack lite vin och sjöng och snackade lite skit ^^ 

senare så kände jag att jag var sugen på att gå ut och dricka lite vidare där, så jag frågade honom och han var på ^^ så vi tog bussen till stan och gick in på wisers. vi var på wisers, tonic och ecplise :)

träffade på en massa folk ute ^^ 

det spårade aldrig ut riktigt, men i slutet så kändes det som att jag blev sviken av två killkompisar som är en av mina närmaste vänner. 

men nu är allting lugnt och sen ska jag kolla melodifestivalen med en killkompis, magnus. dricka lite vin och käka lite ^^ ska även försöka att träffa en tjej från loppisen igen :P ska köpa kläder igen ^^


- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards