Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

7 dagar tror jag

Av marlene - 22 januari 2014 15:53

har nog säkert gått ngn vecka sen jag skrev nåt sist. 

både bra och dåliga saker har hänt. 


det som var minus är att en väldigt bra kompis gick bort för någon vecka sedan. 

jag fick se detta på facebook. var en som hade skrivit detta på hans vägg. 

först så fick jag chock men fick ändå lite tårar, sen så tände jag ett ljus för honom. 

allt stod bara stilla.


dagen efter så gick jag till skolan men satte igång spotify så att jag kunde få bort mina tankar och fokusera tankarna bort från tårarna.

.....vem försökte jag lura egentligen?


så fort jag kom in i klassrummet så hade läraren börjat ta närvaron. 

jag satte mig och.. det kändes som att jag skulle kvävas utav ngt som inte ens fanns. 

jag bad läraren om en minuts stillhet och bröt ihop under tiden som jag försökte förklara för honom vem det var som hade gått bort och att jag ville att vi skulle vara tysta. 

sen så gick läraren till rektorn och berättade. 

under samma tid var jag på toan och försöka få bort alla tårar. 

sminket brydde jag mig inte om, men jag blev ändå förvånad över att den fortfarande fanns kvar.


en tjej i min klass sa det att jag borde säga till lärarna att samla alla i högtidssalen eftersom han som hade gått bort, jimmy, ändå gick där förra året. 

jag gick iväg direkt. 

jag bemöttades av en plågande stämning igen. 

jag blev först förvirrad och sen så gick det upp för mig vad det handlade om. 


biträdande rektorn frågade mig vad jag tyckte vi borde göra. 

jag behövde inte tänka efter, för mig var det ändå en självklarhet; 

samla alla i skolan till en minnestund, och en tyst minut.

 

det att sitta längst bak...

allt kändes som en begravning. 

kistan fanns ju såklart inte där

men man såg ljuset det första man gjorde när man skulle ta av sig jackan

så fort man kom in i rummet så hörde man den stämningsfulla musiken. 


HELVETES JOBBIGT!


det var skönt att gråta ut och att finnas där, men fyfan alltså.

dagen efter sjukmälde jag mig. 

jag hade gråtit under hela förmiddagen och kände mig helt mosig i huvudet. 



jag träffade inte jimmy så ofta, men han hade en väldigt stark personlighet. 

han struntade i vad folk tyckte, något jag gillade starkt! han visade också detta

jag vet inte hur många gånger han undrade om jag ville dricka lite vin och äta ngn go mat med honom någon kväll. han berättade att han var kock. 

men jag som var rädd för rykten och vad folk skulle tycka och allt det där.. 

jimmy var äldre än vad jag var. 37 år. 

ångrar det att jag hela tiden tackade nej till det, fast han försökte övertala mig.. 

han ville också ta en öl nångång och bara tjöta lite skit. 

detta blev aldrig något av. fast i början. när han nyss hade börjat i skolan så var vi med några och drack några öl tillsammans där han fastnade väldigt mycket för mina ögon minns jag :) 

jag tog faktiskt en öl för honom när jag hade sjukmält mig, bara för att det kändes så himla rätt. 

såklart det var sorgligt, men det kändes rätt. 

så jag tände återigen ett ljus för honom och drack upp min öl, och skålade med honom vart han nu än befann sig. 

 

fan va jag saknar dig jimmy :( 

en kille med en så stark personlighet. så snäll och så omtänksam...



till något annat nudå, 

jag minns knappt själv vad som har hänt riktigt, men ska försöka minnas ^^


tagit ny bild och kanske ska stå framför kameran snart! håller iaf på att prata med en på facebook om detta :)

ny bild (som jag har tagit):

 



sen så har jag även under tiden hittat några nya låtar som låter bra i mina öron; 


till helgen ska jag till göteborg med nina hoppas jag :P 

ska till missäy eftersom jag har gått och dregglat över ett linne som jag har sett där :) så forhoppningsvis finns den kvar sen :P

dessutom är det inte heller speciellt långt kvar tills marockoresan börjar!


så nu ska jag faktiskt ta och kolla på andra säsongen av american horror story!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marlene - 5 januari 2017 21:24

måndag, tisdag, onsdag, torsdag, FREDAG!   äntligen! imorgon åker vi! så som jag har längtat ändå sen i söndags! (egentligen lite längre ändå) det är obeskrivligt hur gött det kommer kännas när vi äntligen är hemma igen! och nog för att resan ...

Av marlene - 3 januari 2017 20:47

    vem kunde tro att jag längtade tillbaka till att bara städa? :P eller att bara komma över till den svenska gränsen, kunna prata svenska igen(även om jag mer eller mindre pratar sådär här också, men ibland kommer jag på mig själv). så jäkl...

Av marlene - 26 december 2016 20:54


Sitter här med en hemmagjort knäckmacka med brunost på till nån dansk film. Var meningen att vi skulle se Amanda knox men den dissade farsan. Inte så mycket till nyheter som har hänt egentligen ...

Av marlene - 21 december 2016 21:25

Det var en lång dag igår vilket gjorde att jag och linus sov för länge. Jag fick huvudvärk och ångest när vi vaknade, så imorn ska jag ställa klockan iaf. Fixade iordning mina julklappar idag! Skriver mer imorgon, känner mig inte helt hundra idag ...

Av marlene - 20 december 2016 00:48


Nuså! Vet jag hur jag ska göra med bilden för att få den bra :p Jag måste ta bilden på instagram för att sen klippa ut bilden så att jag kan lägga ut den här! Krångligt men så får det bli :) Nu ska jag sova ^^ upp tidigt som attans sen. Lång lån...

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards