Alla inlägg under juli 2013

Av marlene - 22 juli 2013 17:58

Började med att jag låg och solade med musik i hörlurarna och med solen som stekte på, sen så kom en kompis och la sig bredvid och började sola även han :)
Tog ett litet dopp förrän jag cyklade hem, sen kanske det blir ett kvällsdopp :)

Av marlene - 22 juli 2013 14:34

Stranden, here i come!

Av marlene - 22 juli 2013 00:52

Ligger i soffan och kollar film, the terminal.
Känns lite som att jag håller på att bli sjuk vilket jag inte hoppas på. Ont i halsen.
Om det blir fint väder imorn så ska jag cykla till stranden! Det är en grej jag har tänkt göra eftersom jag inte har gjort det än. Är la ett måste under sommaren ^^

Av marlene - 21 juli 2013 20:26

Av marlene - 21 juli 2013 14:27

Jag har aldrig varit på en möhippa förut. Riktigt kul var det :p

Av marlene - 19 juli 2013 21:47

Idag började dagen med att vakna upp med ångest det första jag kände av när jag vaknade. Mina känslor påminde mig om att det inte är så det ska vara.
Eftersom jag försöker ändra på min livsstil så försöker jag att göra saker som får mig att må bra, och inte minst att vara ärlig mot mig själv.
Det går självklart att gå ut ibland, och igår så var jag ute för första gången på en månad som har gått väldigt fort :)
Jag begravade mig själv under täcket och kollat på lost ändå sen jag vaknade, är på sista säsongen där jag är helt förvirrad över det som händer :p
Jag börjar må bra igen, och känner att jag är mer levande än död fast mitt fokus får ändå vara mest på det som får mig att må bra, där alkoholen inte existerar.
Imorn blir det att gå upp vid 11 och få en hyffsad början på dagen, är då det blir som bäst, och det är även då jag har störst chans att må bra och få min utsida att stråla :)

Av marlene - 17 juli 2013 17:52

Då sitter man här och väntar :) med musik i hörlurarna så lockar tankarna på ölen endel men ska nog klara mig utan idag också :)

Av marlene - 16 juli 2013 20:14

1. Hur gammal är du? 25

2. Hur gammal känner du dig? 22 kanske :P

3. Vad har du gjort i dag? var i affären, kollat lite på lost, fått besök av jesper

4. Vilken film såg du senast? små citroner gula

5. Vem ringde du senast? kundservice :P

6. Är du besatt av någonting? serier!

7. Är du rädd för blod? nope

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? vardagsrummet :P

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? nej

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? det gjorde jag inte nej :P

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? vit tror jag 

12. När vaknade du i dag? 11

13. Vilken är din favorithögtid? höst :) mörkt, men ändå mysigt

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? nåt ställe i skogen kanske

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? kommer inte på ngn nu

16. Hur vill du tillbringa din pension? resa runt om i världen om jag inte redan har gjort det, och mysa med barnbarnen om jag nu kommer ha några :)

17. Vad lyssnar du på just nu? justin bieber @ spotify

18. Har du någon gång brutit ett ben? nae

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? pasta och kött :P och lite juice kanske

20. Vem är din favoritkändis? har nog ingen

21. Vad är du på för humör just nu? seg fast pigg :P

22. Vilka världsdelar har du varit i? några ställen i europa

23. Snarkar du? ja, tydligen gör jag detta :P

24. Vilka yrken har du provat på? har haft ett jobb på nattklubb i norge, och sen varit endel praktik på några ställen och även några sommarjobb

25. Hur går du helst klädd? det jag känner mig bekväm i, beroende på humöret

26. Vilket stjärntecken är du född i? Vågen

27. Vilket är ditt favoritgodis? choklad, sen är chips aldrig fel heller :P

28. Vad sa du senast? jag med mitt kortidsminne lär väl inte minnas det :P

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? engelska kanske

30. Vad har du på dig just nu? mjukisbyxa, linne och ett mindre linne

31. Vilken är din favoritaffär? Gina tricot och efashion.se

32. Vad har du för storlek i kläder? s och medium

33. Vad har du i dina fickor? pengar

34. Vad köpte du senast? cola, polly och middag

35. Hur många gånger har du flyttat? av det jag minns, så; 6 gånger tror jag

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? penna och papper

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? kvälls

38. Senaste filmen du såg på bio? beautiful creatures

39. Har du blivit sydd någon gång? nej

40. Har du någon gång badat naken utomhus? säkert nångång när jag var yngre :P

41. Vad åt du till frukost? så nyttig som jag är så blev det polly och chips :p

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? då var jag ca 14 och hade förmodligen flyttat till sverige tror jag. försökte anpassa mig så mycket som jag bara kunde.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?blir svårt när man inte har körkort :P

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? för mig så var det i morse, när jag fick en bild av en som hade ritat av mig. gulligt :)

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? på nattduksbordet

46. Vad var det sista du åt? pasta, kyckling och currysås

47. Vem är världens vackraste kvinna? vet jag inte du

48. Är du blyg? nja, ibland kanske

49. Vilken var den sista konserten du var på? state of drama när dom var på grand

50. Vad heter du i andra namn? har två efternamn

51. Har du varit med om en bilolycka? nope

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? yes

53. Vilken är den roligaste träningsformen? är det kul att träna alltså? :P 

54. Har du några husdjur? har inga djur, men uppvuxen med katter även om det kanske inte räknas :P

55. Vill du gifta dig? ja det vill jag

56. Vad är du sugen på just nu? att kolla på en RIKTIGT bra film!

57. Vad är klockan? 20:32

58. Vad är det konstigaste du ätit? bläckfisk. tugga tugga tugga tugga. kan tugga i evigheter :P

59. Har du någon udda förmåga? förutom att känna av närhet(andar) i rummet? jadu :P

60. Var växte dina föräldrar upp? min morsa växte nog upp på gjövik tror jag, farsan på eidsvoll. (norge)

61. Vad önskar du dig i julklapp? inget vad jag kan komma på nu, kanske biljett till 30 seconds to mars :D

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? ja, klassfesten och grand prix i skolan. riktigt kul var det!

63. Göteborg eller stockholm? båda!

64. Har du sett någon dö? nej, men en dö människa däremot

65. Har du någon gång ringt polisen? yes, en gång

66. Hur många grader är det ute? inte en aning, men inte kallt

67. Vilken färg har ditt hus? vitt

68. Vad sjöng du senast? du ska inte tro det blir sooooommmar lalala

69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? på ett ungefär så

70. Har du någon gång varit ?medverkande? i en rättegång? har kollat på några rättegångar, men inte varit delaktig

71. Har du svenskt ursprung? nej

72. Hur mycket väger du? normalt kanske

73. Har du ett turnummer? nej

74. Vem kramade du sist? antingen var det håvard eller sindre :P

75. Har du någon gång åkt snowboard? har testat det en gång men det gick åt helvete :P

76. Kan du åka skateboard? nej det kan jag nog inte

77. Nämn någon du beundrar och varför? min farfar(vilket också är min förebild) pga sin personlighet, min morsa pga alla år hon kämpade för att vi skulle klara oss pga att hon fick mig när hon var väldigt ung och var ensamstående, min farmor eftersom hon alltid är stark och har väldigt många bra visdomsord att dela, hon är en väldigt smart dam! 


78. Har du gröna fingrar? jag vet inte riktigt vad det betyder men nej kanske ;P

79. Har du svimmat någon gång? ja, en

80. När lärde du dig senast någonting nytt? sånt händer rätt så ofta :P

81. Har du, eller har haft, något smeknamn? har la några :)

82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? spara men ändå jobba. sen skulle jag resa till dom länder som jag alltid har velat besöka. usa, england och nya zeeland

83. Är du vidskeplig? beror väl lite på vad det är förnåt, men jag tror kanske inte det

84. Vilka är dina största svagheter? jag är nog lite för godtroende

85. Vad händer till helgen? möhippa tror jag nog :)

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? haha nej, det hade jag inte klarat :P

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? tänkt positivt och varit noga med energier

88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? säga för fula ord som könsord, gäspa utan att ha min hand i vägen för munnen, förlåta för många gånger

89. Vilken är din favoritrestaurang? har nog ingen :P

90. Bada eller duscha? BADA!

91. Är du bra på att laga mat? jag är nog ingen gordon ramsay men det går nog att äta maten utan att man blir sjuk iaf ;P

92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? yes

93. När och varför var du på sjukhus senast? minns jag inte 

94. Vilket är ditt drömyrke? socionom!

95. Har du några Piercings? nej men haft i naveln

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Hårdkokta och stekta(men på båda sidor)

97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? det enda jag kan komma på att tänka på är när min farsa kom och hämtade mig när jag och morsan bodde i en lägenhet tillsammans. den kramen som min farsa gav mig var underbar! luktade rök och läder pga hans läderjacka. farsans kramar var och är aldrig helt fel alltså..

98. Vad gjorde du 8.00 imorse? då sov jag nog :P

99. Har du gråtit idag? Nej inte idag

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? film kanske?

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards