Alla inlägg under oktober 2011

Av marlene - 4 oktober 2011 00:12

jag har väntat lite på det.. bara ifall

.. men idag så gjorde jag det ändå!

jag bestämde mig för att skicka iväg ett mail til författaren av "mig äger ingen", alltså Åsa linderborg.

jag visste inte riktigt hur jag skulle börja, men det gick bra tillslut så nu får jag bara hoppas på att hon skriver tillbaka :)

jag frågade efter hennes autograf men jag ska nog inte hoppas på för mycket kanske :p bara det att hon svarar kommer betyda en hel del så :)

 


ska ta och sova väldigt snart, imorn ska min grupp redovisa ideologin.. fyfan, kan inte säga att jag längtar :P

Av marlene - 2 oktober 2011 21:47

igår läste jag ut boken "mig äger ingen". det är ungefär 300 sidor, lite mer och igår läste jag ca 200 sidor eftersom jag inte visste om jag skulle hinna läsa ut boken under helgen. kändes som att det var rätt omöjligt men jag kunde bara inte sluta läsa. minns när jag brukade läsa 20-30 sidor eftersom jag inte pallade läsa mer men så är det inte nu :p

i början var boken rätt seg. minns att när jag hade läst 100 sidor så hade det bara varit en massa beskrivande. det är bra att ha mycket sånt men inte under 100 sidor kanske :P

jag tänkte att det inte fanns en chans till att jag hade läst ut boken om det inte vore för ett skolarbete.. men nu är jag faktiskt glad över att jag läste ut den!

det är en väldigt bra bok och under tiden som man läser så får man följa åsas uppväxt tillsammans med pappan. hennes morsa fanns inte där så mycket under uppväxten, det var mest under hennes tonårstid som hon kom in i bilden.

även om åsas farsa drack en hel del så tycker jag att han tog sitt ansvar, och under tiden man läste så var det som att man nästan kunde känna av all kärlek som fanns i deras familj.


på nåt sätt så fick boken mig att se annorlunda på saker och ting, fick en annan syn. svårt att förklara, men det handlar mest om känslor.


jag funderar lite på att ta kontakt med åsa och kanske se om jag kommer kunna få hennes autograf, känner att det skulle betyda väldigt mycket för mig.

det var väldigt längesen som att en bok berörde mig såhär mycket.. tror faktiskt inte att det nånsin har hänt om jag tänker efter.


       

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards