Direktlänk till inlägg 22 april 2013

smärtan från helvete

Av marlene - 22 april 2013 19:43

jag har varit väldigt dålig på att uppdatera min blogg, så ska försöka göra detta oftare :)

det som har hänt sen sist är att min mobil gick sönder när det var en som pöttade till mig i lördags, tror jag det var. jag kände ingenting då, men senare så fick jag mer och mer ont i min handled och förstod det senare att jag måste ha stukat den. fast den smärtan som befanns sig i handleden förflyttade sig till min axel istället. detta märkte jag under natten till söndag. vaknade upp med att vara panikslagen, jag kunde knappt andas eller röra på mig.. så jag beslöt mig för att väcka ida eftersom jag sov hos henne under helgen. visste att hon inte kunde hjälpa mig, jag visste knappt själv vad jag skulle göra, men tror nog jag behövde nån sorts tröst av henne pga min panik. 

jag ringde akuten men dom bad mig om att ringa till sjuklinjen, vad den nu heter.. men det funkade inte heller speciellt bra eftersom ida har kontantkort. hade jag haft min mobil så hade jag kunnat ringa eftersom jag har abonnemang. 

jag satt där och inte visste vart fan jag skulle ta vägen nånstans. jag började gråta. jag var skräckslagen.. 

det blev inte mycket sömn.

dagen efter så försökte jag anpassa mig med min axel; hur jag skulle gå, sitta, stå, andas osv.. 

jag kunde absolut inte skratta, gäspa, nysa, hosta. kunde väl inte gå riktigt heller men jag ville trotsa smärtan eftersom jag ville ut i det fina vädret som var i söndags. 


kunde inte somna ordentligt igår heller, eller ja.. natten till idag, måndag. blev en timma. kändes som att jag hade en feber dröm, samtidigt som att jag försökte hitta ett bekvämt sätt att sova på, vilket inte funkade alls. 

men idag var jag på vårdcentralen och kollade upp detta. så nu ska jag ta och käka dubbelt upp med värktabletter tills det går bort. får verkligen hoppas på att det går bort snabbt iaf.. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marlene - 5 januari 2017 21:24

måndag, tisdag, onsdag, torsdag, FREDAG!   äntligen! imorgon åker vi! så som jag har längtat ändå sen i söndags! (egentligen lite längre ändå) det är obeskrivligt hur gött det kommer kännas när vi äntligen är hemma igen! och nog för att resan ...

Av marlene - 3 januari 2017 20:47

    vem kunde tro att jag längtade tillbaka till att bara städa? :P eller att bara komma över till den svenska gränsen, kunna prata svenska igen(även om jag mer eller mindre pratar sådär här också, men ibland kommer jag på mig själv). så jäkl...

Av marlene - 26 december 2016 20:54


Sitter här med en hemmagjort knäckmacka med brunost på till nån dansk film. Var meningen att vi skulle se Amanda knox men den dissade farsan. Inte så mycket till nyheter som har hänt egentligen ...

Av marlene - 21 december 2016 21:25

Det var en lång dag igår vilket gjorde att jag och linus sov för länge. Jag fick huvudvärk och ångest när vi vaknade, så imorn ska jag ställa klockan iaf. Fixade iordning mina julklappar idag! Skriver mer imorgon, känner mig inte helt hundra idag ...

Av marlene - 20 december 2016 00:48


Nuså! Vet jag hur jag ska göra med bilden för att få den bra :p Jag måste ta bilden på instagram för att sen klippa ut bilden så att jag kan lägga ut den här! Krångligt men så får det bli :) Nu ska jag sova ^^ upp tidigt som attans sen. Lång lån...

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards