Alla inlägg under december 2012

Av marlene - 17 december 2012 14:20

runt 8 tiden ringde jag vårdcentralen men det var lite svårare än jag trodde, antagligen för att jag knappt hade hunnit vakna till :P fick ringa ca 3-4 gånger om tills jag gjorde rätt :P 

och vid  9 tiden så ringde dom till mig och ställde några frågor som tex om jag hade mens osv. 

jag fick en tid vid halv 4, så ska gå iväg snart. ska bara ta och kolla några gossip girl avsnitt. 

ska låta bli att gå på toan före jag går dit men det är nog ingen risk för att jag kommer göra det nu ändå. svider nåt så in i helvete sist jag var på toa. det är kanske pga att jag slutade dricka vatten och juicen, så jag får skylla mig själv lite :)


hittade en låt som är hur mysig som helst, iaf nu runt jultider. vet inte om jag nyligen har lagt till den på sidan, menmen :P

Av marlene - 15 december 2012 19:44

just nu är jag hemma hos morsan. har ätit pizza och kollat på böda camping :P


jag hade med mig min vattenflaska hit eftersom jag måste dricka vatten hela tiden, näst intill. morsan undrade om jag höll på att träna eftersom jag gick runt med en vattenflaska :p men jag förklarade för henne hur det låg till, sen så kom min styvfarsa in i rummet. jag fick veta att det inte går att bota urinvägsinfektion med vatten eller tranbärsjuice, men att jag hellre måste gå till vårdcentralen och prata med dom om detta.

så ja, på måndag blir det att gå dit och få tabletter som jag kommer få käka i nån vecka säkert.


blir att gå hem snart, och då ska jag kolla gossip girl som vanligt ^^

Av marlene - 15 december 2012 15:42

vaknade nångång vid 11 och satte igång med städningen direkt. 

efter städningen så testade jag några klänningar eftersom jag inte har någon aning om vad jag egentligen ska ha på mig under jul och nyår, men tror jag tror jag vet nu. 
jag hade tänkt sätta igång en tvättmaskin också, men eftersom jag ändå åker på fredag så tänkte jag att jag väntar lite med det eftersom jag kommer andvända flera klädesplagg tills dess, även om jag gick runt i mjukiskläder under hela förra veckan :P 

det får bli en slut på det nu, om jag ska kunna bli "frisk" runt jultider. det hjälper liksom inte att gå runt i minimalt med kläder då.


ringde även morsan för att se ifall dom skulle vara hemma, vilket dom skulle, så jag går la dit sen och tjötar lite osv. 

dagen idag kommer nog förmodligen se likadan ut som den gjorde igår, tur att serier finns :P


jag kom på en grej igår. när jag åker till norge så kommer jag få stänga av mobilen. gör inte det under hela resan, men fram tills gräsen iaf. för annars får jag en riktig stor telefonräkning. 

jag brukar ta alla bilder som jag lägger ut på bloggen, från mobilen, men jag har ändå en fungerande kamera. dessutom ska jag även ta med mig min dator dit, så mobilen kommer inte behövas, om inte bussen blir försenad eller nåt sånt men det löser sig. 

har också fixat med nya avsnitt på alla serier jag kollar på, lär nog få hålla lite koll på nåt nytt avsnitt under veckan också, tills jag åker. 

Av marlene - 14 december 2012 21:51

  pratade nyss med min farsa, ville boka nu så att det inte skulle bli så att det inte fanns några platser kvar. så på fredag nästa vecka så åker jag runt 12 tiden :)


och tro det eller ej, så kommer jag inte dricka nåt under denna helgen. jag vågar inte riktigt eftersom jag håller på att dricka vatten 24/7 och även tranbärsjuice. jag vill bli av med skiten nån jävla gång ;P men ändå, jag ska inte klaga. med tanke på hur mycket jag ändå har druckit så har jag knappt någon infektion kvar, det gör inte ont längre, samtidigt som att min hosta håller på att försvinna :)


under helgen så ska jag ta och städa så mycket som jag kan och orkar, har inte gjort det på ett tag nu. får försöka hitta nåt som jag ska ha på mig under julen också, även fast jag kanske vet om två klänningar, men får se :)


Av marlene - 13 december 2012 21:03

Lucia

 

   

 

dagen började med att vi skulle samlas inne i idrottshallen för att kolla på lucia, och sen så skulle vi få gratis lussefika :D vilket var ett stort pluss för mig med tanke på att vi fick välja mellan te och kaffe. jag tog te eftersom jag har min jobbiga hosta kvar, så det hjälpte en himla massa när jag drack lite :)

 

var även hos frisören idag, och som vanligt blev jag nöjd, så nu är jag nästan redo inför jul och nyår. frågan är bara vad man ska ha på sig :P 

Av marlene - 13 december 2012 12:09

det är läskigt om hur nåt som började som en vänskap, kan förstöras så mycket.

du förstod både mig och mina problem som ingen annan kunde, du visade att du verkligen brydde dig om mig. vi kunde snacka om allting även om vi inte pratade varje dag, så visste jag ändå att du fanns där för mig. 


senare så började jag känna av att känslorna bildades djupt inne i mitt hjärta, men på nåt sätt så försökte jag låta bli att tänka på det. jag ville inte förstöra nåt, du hade trots allt flickvän. 

men oavsett hur mycket jag än försökte så funkade det inte, och jag öppnade mig för dig. 

du hade inte tänkt den tanken förut förrän jag berättade för dig och, det var väl då allt började. 


det gör ont att tänka tillbaka på den tiden när allt var bra, hur nära vi var varandra på ett annorlunda sätt. 

du tog en väldigt stor plats i mina tankar. men det var då. 


nu idag, kan vi knappt prata längre. det känns stelt och alla problem flyter omkring mellan oss eftersom det inte går att lösas. vi har försökt men det gick bara inte. 

vi bråkade hur mycket som helst, som slutade med tårar och ilska. 


ja, det sårade oerhört mycket. 

varför?

för att du betydde allt!


men så är det inte längre. allting är förstört, även om jag vill gå tillbaka i tiden. 

men det går inte. 


så än en gång har jag förlorat min allra bästa kompis som jag en gång hade. 

även om detta var ett bra tag sen, så känns det, och jag har lovat mig själv att inte göra samma misstag igen


Av marlene - 12 december 2012 16:06

efter att skolan var slut för dagen så ringde jag till jimmy för att se ifall han var hemma. ska nämligen låna hans busskort imorn så att jag kan ta mig till stan. sen så gick jag till Q8 för att skicka iväg ett brev till försäkringskassan. sen gick jag till ica för att hitta nåt att äta. direkt när jag kom in så såg jag att man kunde köpa choklad för bara fem kronor! även jag kände mig rik där jag stod :P så jag köpte en och gick snabbt hem igen ;P

blivit så himla kallt, att jag måste andvända min andra vinterjacka som är lite varmare än den svarta som jag har.

kollade på step up revolution igår. den var riktigt bra! så den rekommenderar jag till ni som gillar dans, kärlek och intriger :P 

Av marlene - 11 december 2012 18:05

      

   


bilderna från idag.

fick tranbärsjuice (stavning?) utav morsan pga min urinvägsinfektion :) och sen så drack vi även julebrus till maten, vilket var sjukt gott, som alltid :)

dom har precis kommit hem från tyskland, och där hade dom köpt bland annat nåt puzzle eller vad man nu ska säga utav titanic. rätt så exklusivt eftersom det är gamla bilder utav båten och även kort som man kunde köpa ombord :) 


 håller även på med joner i skolan, och det dära pappret som jag la upp är dom enda uppgifter som jag förstår mig på :P rätt krångligt egentligen, men efter att läraren berättade hur man skulle göra så förstod jag lite mer. men ändå sjukt svårt x)


kollade på handbollen mellan norge och sverige, höll på norge såklart ;)

och vi vaaannn :D


- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards