Alla inlägg den 12 december 2010

Av marlene - 12 december 2010 19:55

Nuså

är det dags, eller ja.. efter nyår iaf.

efter att ha tänkt lite, och även kollat på bilder på mig själv så har jag tagit ett beslut.


det kommer bli jobbigt eftersom jag har försökt men nu ska jag verkligen inte ge upp eftersom jag har insett att det inte är bra att ha det så som jag har det just nu. 

jag har haft detta sen jag var 20 år, vilket betyder att jag har haft det i 3 år och det jag pratar om är min ätstörning.


jag minns inte hur det var att vara hungrig, så när jag har ätit så har det mest varit för att jag känner att jag måste äta och inte för att jag känner att jag behöver.

efter att ha varit på akuten för nåt år sen ungefär, så fick jag höra att jag var underviktig.

när jag tar bilder på mig själv så brukar jag se att jag ser för smal ut och det är mest i ansiktet som jag ser det.

dessutom har jag börjat känna av det i kroppen, tror jag iaf.

och min mens är inte helt hundra, fast jag vet inte om det beror på min p-stav heller..


så att, jag har tagit en funderare och kommit fram till det att jag MÅSTE börja äta igen, tänkte börja lite smått före julen för att efter nyår ska jag verkligen gå in för det, bara det att detta kommer bli jobbigt pga att jag är van vid att knappt äta.

jag blir mätt efter bara ett äpple och då är det ju nåt som är fel. min magsäck lär inte vara speciellt stor.


det kommer bli jobbigt men i slutändan kommer det ändå vara värdt det.

jag tror att jag började tänka på min ätstörning efter att ha kollat på en gammal bild på mig själv och jämfört det med en nyare bild.


hoppas jag kommer klara av detta.


  kolla noga på området runt mina läppar, även fast det inte syns så mkt så ser man det ändå att jag är väldigt smal. och detta är den nyaste bilden på mig.


 

och på denna bilden så ser man att området vid läpparna, om man nu jämför med den första bilden, så ser man att jag har förändrats och blivit smalare. 

det är inte bara i ansiktet som jag har förändrats, det är också benen eftersom jag märker det när jag letar efter byxor som jag ska köpa.


hoppas bara att detta kommer gå bra..

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards