Direktlänk till inlägg 22 december 2010

TULLJÄVLAR!

Av marlene - 22 december 2010 19:37

ÄNTLIGEN!

herrejävlar vilken dag det har varit.

först var det bussresan till norge och när bussen hade passerat gränsen så fick vi åka in till tullen. bara det tog en halvtimma.

det vi alla fick göra var att ta med oss alla grejer ut som vi hade i bussen, och även ta vårat bagage som vi sen skulle ställa oss brevid och sen vänta på det som skulle hända.. fast det hände inget!

när vi hade kommit ut av bussen och gjort allt det vi skulle göra, då skulle vi ställa tillbaka bagaget in i det lilla rummet på bussen igen!

jag fattar inte riktigt grejen med det.


när jag kom till oslo så fick jag vänta på farsan i en timma. egentligen skulle jag få vänta på han i en halvtimma men eftersom det var såpass mycket kö så blev det en timma.

så efter att ha satt mig i bilen så hade vi ungefär en 2 timmars kö framför oss vilket vi inte visste om då.

det jag borde ha gjort var att ta tåget så att inte farsan behövde vänta på mig men eftersom jag inte hade gjort det så blev det att stå och vänta i 2 timmar.. eller ja jag stod ju inte, jag satt i bilen xD


så att.. min resa började från klockan 10:10 och jag kom fram vid sju tiden. så hela dagen gick åt men imorn ska jag fan ta det lugnt :P

 
 
Ingen bild

Andreas D

23 december 2010 23:38

Stress! :/ Men det er verdt det når det blir jul i Norge ;D! God jul!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marlene - 5 januari 2017 21:24

måndag, tisdag, onsdag, torsdag, FREDAG!   äntligen! imorgon åker vi! så som jag har längtat ändå sen i söndags! (egentligen lite längre ändå) det är obeskrivligt hur gött det kommer kännas när vi äntligen är hemma igen! och nog för att resan ...

Av marlene - 3 januari 2017 20:47

    vem kunde tro att jag längtade tillbaka till att bara städa? :P eller att bara komma över till den svenska gränsen, kunna prata svenska igen(även om jag mer eller mindre pratar sådär här också, men ibland kommer jag på mig själv). så jäkl...

Av marlene - 26 december 2016 20:54


Sitter här med en hemmagjort knäckmacka med brunost på till nån dansk film. Var meningen att vi skulle se Amanda knox men den dissade farsan. Inte så mycket till nyheter som har hänt egentligen ...

Av marlene - 21 december 2016 21:25

Det var en lång dag igår vilket gjorde att jag och linus sov för länge. Jag fick huvudvärk och ångest när vi vaknade, så imorn ska jag ställa klockan iaf. Fixade iordning mina julklappar idag! Skriver mer imorgon, känner mig inte helt hundra idag ...

Av marlene - 20 december 2016 00:48


Nuså! Vet jag hur jag ska göra med bilden för att få den bra :p Jag måste ta bilden på instagram för att sen klippa ut bilden så att jag kan lägga ut den här! Krångligt men så får det bli :) Nu ska jag sova ^^ upp tidigt som attans sen. Lång lån...

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards