Alla inlägg den 10 september 2011

Av marlene - 10 september 2011 21:43

första läxan klar!

eller ja, andra läxan är det men egentligen är det första ändå eftersom det blev några ändringar :P

första gången skulle vi i klassen kolla på nyheter och läsa genom varenda tidning man kunde få tag i eftersom vi skulle ha nutidsfrågor i klassen. men när vi väl skulle ha dom här nutidsfrågorna så bestämde läraren sig för att göra en annan grej istället. vi skulle alltså hitta en tidningsartikel och sen komma på två frågor som handlar om just den artikeln du valde.

jag har nu hittat min, vet inte riktigt vilka frågor jag ska ta men det tar nog inte speciellt lång tid :P


jag köpte en bok där jag ska skriva ner läxorna vi kommer få för jag har en känsla av att vi kommer få endel och då är det lika bra att skriva upp allt :)

 

Av marlene - 10 september 2011 11:32

det att känna sig utvilad är inte helt fel alltså :D tur att man har helger så att man kan sova ut lite :)


för några dagar sen lånade jag två böcker, så just nu har jag två böcker att läsa, men snart kommer jag ha fyra eller fem böcker att läsa ut.

i början visste jag inte hur jag skulle göra för att hinna :P men så kom jag på att jag kunde boka om och även försöka läsa några av böckerna snabbt.. om man gillar att läsa böcker så blir det nog inga bekymmer :P


jag håller fortfarande på att rengöra min piercing och fram tills idag så såg jag lite framsteg:D det såg bättre ut och det var inte så mycket "skit" på den som det har varit förut. får bara hoppas på att den hinner läka till jag ska iväg till thailand.


under veckan så kom jag på att jag kommer behöva köpa en liten bok där jag kan skriva ner läxorna vi får. vi har inte fått många riktigt än men det är tydligen tillräckligt för att jag inte ska minnas :P kan nog vara bra att ha en sånn liten bok tror jag.


igår kollade jag och killen lite på district 13. jag kollade inte hela men tillräckligt för att tycka att den var helt okey ändå :P

idag ska jag kolla på fångarna på fortet, gurkan ska vara med denna gången :)

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards