Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av marlene - 4 oktober 2012 21:10

jag vet att jag har klagat lite på min feber några dagar nu :P men idag har jag faktiskt inte märkt av den så mycket. finns finns fortfarande kvar men den kanske börjar försvinna (?) får iaf hoppas.

läste lite av zlatans självbiografi.

och när jag läser den så blir jag lite smått frustrerad. lite för hur han växte upp. men jag antar att man har olika uppfostringsmetoder beroende på vilket land du kommer från.

jag la ifrån mig boken efter en kvart eller nåt sånt, sen så började jag läsa på andra boken av pojken som kallades det. det var en mening som jag anser blir lite fel.

pojken bor alltså på ett barnhem efter allt det han har fått stå ut med sin morsa och med tanke på alla år utav hennes misshandel så får man ärr. klart som fan man får det! vore konstigt om det inte vore så, även om vi alla är olika. han har svårt att anpassa sig men det är också lite för att han är förvirrad över hur han ska vara, för dom där åren sätter sina spår när du helt plötsligt blir fri från det. kroppen och hjärnan blir förvirrad, mest hjärnan. det enda han har velat uppnå är det att känna sig älskad och bli accepterad.

och när jag då läste denna meningen så tyckte jag att det blev fel. detta är från dom som försöker hjälpa honom eftersom han har gjort några fel.

"det viktiga för dig är att tänka igenom hur du uppför dig istället för att försöka hitta svaren till ditt förflutna".

det där blir lite fel eftersom frågorna från hans förflutna gör så att han blir förvirrad över situationen han befinner sig i. hur ska han kunna anpassa sig när han knappt vet vad som är rätt eller fel? därför han har lätt för att hamna fel i grupptrycken.

det denna personen begär av honom är lite för mycket, för att han befinner sig fortfarande i början utav sin resa. det där är nästan en mvg uppgift om man säger så.


idag så började ÄNTLIGEN supernatural och basket!

men jag kunde inte åka iväg och kolla på dom spela eftersom jag inte har haft någon biljett. sen så såg jag det på min facebook att dom skulle spela idag, och sen så hittade jag inga gratisbiljetter på telias sida heller. menmen, får bli nästa gång kanske :)

supernatural avsnittet var då väldigt kort :P kändes som att det höll på i en minut bara.. jävla skit :P nu kommer man längta tills nästa avsnitt sen :P

men av alla serier som jag kollar på så är ändå supernatural och vampire diaries bäst tycker jag, och vampyrerna börjar om en vecka ca! nåt att längta efter :D

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards