Alla inlägg den 9 september 2012

Av marlene - 9 september 2012 18:38

jadu, igår var det meningen att vi skulle iväg till jönköping till det där stället som det spökar. ett mental sjukhus alltså. men det att hitta i jönköping är då verkligen inte lätt alls, det slutade med att vi åkte runt i cirklar mest :P samma ställen flera gånger om :P

vi satt i bilen och kollade ut genom fönstret och drack lite, och det var la kul det :P

jag ville att vi skulle hitta stället, men samtidigt så var det en del av mig som inte ville att vi skulle hitta det. jag gillar inte mörket, vilket jag aldrig har gjort och samtidigt så vet man inte heller vad som kan hända.

vi stannade till vid ett ställe för att se ifall vi hade kommit rätt, och det såg ut som ett spökhus, men sen så visade det sig att vi hade hittat ett museum som var larmat. alltså kunde vi inte gå in dit, och jag kände en stor lättnad när jag insåg att det inte gick.

och nej, vi hittade aldrig stället, men nästa gång så ska vi iväg till falks grav.. tror jag.

det sägs att det alltid finns(eller så är det några gånger) nya blommor på hans grav. men att man inte får röra graven för att det är då det händer saker. nåt sånt liknande är det.

det är lätt för mig nu, när jag sitter här, att säga att jag inte kommer vara rädd när man är där. men tro mig! jag kommer vara fruktansvärt rädd, men jag tänker göra det ändå!

det att vi är fem pers som åker iväg och att det är en tjej med, jenny, som är lika rädd som mig, det hjälper en hel del det också :P


menmen, jag tog ändå två bilder igår, vilket jag alltid kommer göra när vi åker iväg till nåt ställe, bara det att jag antagligen får vara lite försiktig med att ta bilderna. man vill inte att spökena ska bli sura precis.

jag glömde skriva det igår, att vi hade varit på sjögunnarsbo mentalsjukhus


bilderna från igår är inte från sjögunnarsbo, det är från nåt ställe i jönköping. museet alltså. minns inte vad det hette riktigt.

   

hittade en bild på det där stället som vi antagligen ska åka till!

alltså falks grav som det heter

 

- Marlene

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

flag counter

Bloggens värde

translate


Ovido - Quiz & Flashcards